اختصاص بیش از دو میلیارد تومان برای پروژه های کتابخانه ای شیراز

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز امروز چهارشنبه 17 شهریورماه به ریاست محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز و با حضور روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس برگزار گردید.

اختصاص بیش از دو میلیارد تومان برای پروژه های کتابخانه ای شیراز

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این نشست با اشاره به شرایط کتابخانه های عمومی و پروژه های در دست ساخت این مجموعه اسم کرد: در شهرستان شیراز پروژه هایی وجود دارد که باید هرچه سریع تر به بهره برداری برسد. ساخت کتابخانه در دو شهر خان زنیان و داریون که از شهرهای فاقد کتابخانه استان هستند و هم کتابخانه روستای قلات، به اتمام رسیده و لازم است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این ساختمان ها برای بهره برداری هرچه سریع تر به کتابخانه ها واگذار گردد.

وی اضافه نمود: بعلاوه پروژه کتابخانه های عمومی در سه روستای تفیهان، سیاخ دارنگون و کفترک شهرستان شیراز هم دست ساخت است که امیدواریم با اختصاص بودجه در امسال این کتابخانه ها تکمیل گردد و به بهره برداری برسد.

منوچهری با اشاره به آخرین شرایط بازسازی کتابخانه شهید دستغیب اسم کرد: به زودی مناقصه مجدد آن برگزار می گردد. بعلاوه خرید تجهیزات کتابخانه عمومی شهید دستغیب تأمین اعتبار شده است .

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در ادامه به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اسم کرد: در دوره های گذشته فارس در این جشنواره درخشیده است و سال گدشته با حضور بیش از 87 هزار نفر مشارکت چشمگیری در فارس رقم خورد. در امسال هم یازدهمین دوره رویداد به صورت کاملا الکترونیک در حال برگزاری است و تا یکم آبان ماه ادامه دارد.

وی تأکید کرد: همکاری دستگاه های اجرایی و فعالان فرهنگی در استان برای جلب مشارکت حداکثری مردم در این جشنواره لازم است و شرایط حضور این برنامه از سوی فرمانداری می تواند به دستگاه ها اعلام گردد.

فرماندار شهرستان شیراز هم در این نشست با اشاره به بودجه کتابخانه های عمومی شیراز اسم کرد: در امسال علی رغم محدودیت ها در تامین اعتبار، قریب به 21 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های کتابخانه ای و به سازی کتابخانه ها پیش بینی کردیم چند پروژه کتابخانه ای شیراز به انتها می رسد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز با انتقاد از تاخیر در افتتاح کتابخانه های تکمیل شده در شیراز اسم کرد: لازم است با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی هرچه زودتر کتابخانه های دو شهر فاقد کتابخانه خان زنیان و داریون به بهره برداری برسد و مشکل کتابخانه روستای قلات هم حل گردد.

محمدرضا امیری بعلاوه با تجلیل از فعالیت های فرهنگی و ترویجی کتابخانه های عمومی اسم کرد: برنامه های های مجازی و کتابخوانی اقدام شایسته ای است که در دوران کرونا به همت کتابخانه های عمومی اجرا شده که قابل تقدیر است هم چنین مسابقه کتابخوانی هم به مناسبت هفته دولت برگزار شده که به زودی برگزیدگان معرفی خواهد شد.

فرماندار شیراز تاکید نمود: شهرداری شیراز لازم است سهم قانونی کتابخانه ها را کامل بپردازد. اعتبارات نیم درصد صرف توسعه فرهنگ شیراز می گردد و اگر این اعتبارات قانونی پرداخت سهم پرداخت نگردد، شیراز متضرر خواهد شد.

امیری با استقبال از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اسم کرد: آمارها نشان دهنده این است که برگزاری مستمر این جشنواره نتایج خوبی داشته است. از تمامی ظرفیت های موجود استان برای دعوت به مشارکت حداکثری در فارس استفاده گردد.

وی اضافه نمود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و دیگر دستگاه های فرهنگی از امکانات اطلاع رسانی خود در راستای این جشنواره استفاده نمایند. بعلاوه باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و سامانه شاد آموزش و پرورش هم بهره برد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1293

به "اختصاص بیش از دو میلیارد تومان برای پروژه های کتابخانه ای شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بیش از دو میلیارد تومان برای پروژه های کتابخانه ای شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید