اجرای طرح میهمان درسی در دانشگاه آزاد

به گزارش مجله گرگانلند، رییس دانشگاه آزاد اسلامی از امکان بهره مندی دانشجویان این دانشگاه از امتیاز میهمان درسی در نزدیک ترین واحد محل سکونت خود خبر داد.

اجرای طرح میهمان درسی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی طهرانچی در دیدار نوروزی با معاونان و مدیران کل معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به ظرفیت ها و گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور دارد که این ظرفیت بی نظیر می تواند در شرایط ویژه ای که ویروس کرونا کشور را تحت تأثیر قرار داده است، به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند کمک کند.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند مبدع و متولی آن باشد، طرح نوین فاصله گذاری هوشمند برای حضور دانشجویان مقطع دکتری در کلاس های آموزشی و دانشجویان سایر مقاطع در آزمایشگاه ها و کارگاه ها و برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه و رساله دانشجویان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به این منظور، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از امتیاز میهمان درسی در نزدیک ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی محل زندگی خود استفاده کنند. هدف از این اقدام، اجرای فاصله گذاری هوشمند و حفظ سلامت دانشجویان و جلوگیری از سفرهای بین شهری آنهاست.

طهرانچی افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی خود، درس اخذ شده در ترم جاری را گذرانده یا واحدهای آزمایشگاه خود را در واحد میهمان طی کنند. پس از حضور دانشجو در واحدی که به عنوان میهمان درسی در آن حضور دارد، گزارش فعالیت آموزشی به واحد مبدا ارسال می شود. در خصوص برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دفاع از رساله دانشجویان دوره دکتری نیز با حضور معاون آموزشی و مدیر گروه نزدیک ترین واحد دانشگاهی به عنوان ناظر و از طریق ویدئو کنفرانس، دانشجویان می توانند از پایان نامه و رساله خود دفاع کنند.

به گفته عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه 99 به صورت مرحله به مرحله و با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا می شود.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است، این است که حرکت دانشگاه نباید متوقف شود و ما همه توان خود را به کار گرفته ایم تا با جدیت فعالیت های آموزشی و اداری خود را به صورت پویا ادامه دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 454

به "اجرای طرح میهمان درسی در دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح میهمان درسی در دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید