دستگاه ازن ژنراتور پلاسما از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد ساخته شد

به گزارش مجله گرگانلند، دستگاه ازن ژنراتور پلاسما از سوی عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد خرم آباد ساخته شد.

دستگاه ازن ژنراتور پلاسما از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد ساخته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دستگاه ازن ژنراتور پلاسما از سوی عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه آزاد خرم آباد ساخته شد؛ افشین رومی، سازنده دستگاه ازن ژنراتور پلاسما در این باره گفت: این دستگاه یکی از انواع ازن ساز های خانگی است که با قیمتی مناسب و به دلیل بدون ضرربودن به هنگام وجود انسان در محیط هم زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا مورد توجه مردم قرارگرفته است.

رومی اضافه کرد: دستگاه ضدعفونی پلاسما (ازن ژنراتور پلاسما) با اکسیژن فعال یا همان ازن کار می نماید و بدون مصرف ماده اولیه، هوای اطراف خود را مصرف نموده سپس با استفاده از تکنولوژی تخلیه الکتریکی در مُد کرونا یا همان پلاسمای سرد، انرژی لازم برای شکستن پیوند مولکولی اکسیژن موجود در هوا را تأمین می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد مطرح نمود: دستگاه ازن ژنراتور پلاسما در یک فرآیند طبیعی، اتم اکسیژن را فعال و در محیط رها می نماید و اکسیژن فعال به سرعت آلودگی های اطراف خود را جذب و ساختار مولکولی اش تجزیه می گردد، به همین دلیل اتم های اکسیژن باهم پیوند می خورند و مجدداً به اکسیژن تبدیل می شوند.

وی، مزیت های دستگاه ازن ژنراتور پلاسما را عملکرد سریع، ایمنی، استفاده آسان، قابلیت جابه جایی، حذف معرف های شیمیایی و بو، یاری به برطرف بیماری های تنفسی و آلرژی، نگهداری راحت و آسان افزایش راندمان گندزدایی و مصرف انرژی پایین مطرح کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد، حوزه های کاربردی این دستگاه را صنایع پزشکی، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، صنایع نساجی، صنعت بسته بندی، پلاستیک، لاستیک و پلیمر، تصفیه آب، تصفیه هوا و گاز صنعت، استرلیزاسیون و بسیاری دیگر از صنایع برشمرد.

وی ویژگی های فنی ازن ژنراتور پلاسما را طراحی فشرده، بازدهی بالا، بدون صدا یا ارتعاش بودن و قابلیت فعالیت به صورت شبانه روزی مطرح کرد و اضافه کرد: این دستگاه نیازمند گاز ورودی نیست و از اکسیژن هوا استفاده می نماید و برای پالایش مخازن آب تا حجم 250 لیتر یا جریان آب با دبی پنج لیتر در دقیقه مطلوب است.

رومی، غلظت ازن تولیدی دستگاه را حدود 0.7 ppm در دمای اتاق و دبی خروج ازن این دستگاه را حدود 6 لیتر در دقیقه مطرح کرد و یادآور شد: توان الکتریکی مصرفی آن نیز حدود 9 وات که با برق شهر کار می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1153

به "دستگاه ازن ژنراتور پلاسما از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ازن ژنراتور پلاسما از سوی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید