آیا انسان در آینده از هوای رقیق تغذیه می نماید؟

به گزارش مجله گرگانلند، سولار فودز به وسیله اضافه کردنِ نیروی الکتریسته به آب، هیدروژن فراوری می نماید و دی اکسید کربن را نیز از هوا استخراج می نماید، برای همین است که این شرکت مدعی است از هوای رقیق شده غذا فراوری می نماید. تمام این مراحل با انرژیِ تجدیدپذیر و کمترین حد از ردپای کربن انجام می گردد.

آیا انسان در آینده از هوای رقیق تغذیه می نماید؟

دانشمندان در فنلاند یک دستور پختِ کاملاً جدید دارند که مواد لازم آن هوا، آب و الکتریسیته است. آن ها امیدوارند این روش، در شیوه فراوری غذا انقلاب ایجاد کند.

تغذیۀ جمعیتِ رو به افزایش دنیا فشار زیادی بر منابع زمین وارد می آورد. کشاورزی یکی از بزرگترین منابع فراوری گاز های گلخانه ایست و پرورش حیوانات به تنهایی مسئولِ فراوری 14.5 درصد از گاز های گلخانه ای در دنیا است که بیشترین حجمِ آن ناشی از فراوری گوشتِ گاو و محصولاتِ لبنی است.

چرا راهی جز حشره خواری نیست؟

دانشمندان تصور می نمایند شیر سوسک می تواند به یکی از مغذی ترین غذا ها تبدیل گردد!

باکتری هایی که از پسماند غذا فراوری می نمایند

از همه این ها مهمتر این است که کشاورزی و پرورش دام به حجم وسیعی از زمین نیاز دارد که اگر برای مصارف کشاورزی و دامداری استفاده نشوند، به شکلِ جنگل های دست نخوره که ذخیره گاه کربن هستند، باقی خواهند ماند.

بعلاوه، چرای دام به میزانِ زیادی آب نیاز دارد. نزدیک به 70 درصد از آب در دنیا، بر طبق آمار سازمان همکاری و توسعه مالی، صرف پرورش دام می گردد.

اما یک شرکت که در هلسینکی در فنلاند مستقر است می خواهد این فرایند را تغییر دهد.

پاسی واینیکا، رئیسِ شرکتِ سولار فودز، می گوید: برای محافظت از سیاره در مقابل تغییرات آب و هو ایی باید رابطه فراوری غذا و کشاورزی را قطع کنیم.

پودر پروتئین

این شرکتِ استارتاپی، در یک طرح پایلوت، منبعی طبیعی از پروتئین به نام سُلِین فراوری نموده است. همانند مکمل های پروتئین، این مکمل هم طعم قابل تشخیصی ندارد و می تواند به انواعی از غذا ها و میان وعده ها اضافه گردد. اما شرکت سولار فودز می گوید، این محصول رد پای کربن بسیار ناچیزی دارد.

سلین از کشتِ میکروب در مایع در یک محفظه تخمیر به دست می آید. میکروب های سولار فودز فقط از حباب های هیدورژن، دی اکسید کربن، مواد مغذی و ویتامین ها تغذیه می نمایند.

سولار فودز به وسیله اضافه نمودنِ نیروی الکتریسته به آب، هیدروژن فراوری می نماید و دی اکسید کربن را نیز از هوا استخراج می نماید، برای همین است که این شرکت مدعی است از هوای رقیق شده غذا فراوری می نماید. تمام این مراحل با انرژیِ تجدیدپذیر و کمترین حد از ردپای کربن انجام می گردد.

واینیکا می گوید: محصول نهایی پودری است که در حدود 65 درصد پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارد.

این پودر را می توان به مواد غذایی دیگر مانند نان و پاستا یا به گوشت های گیاه-پایه یا مواد لبنی جایگزین اضافه نمود. او می گوید، این محصول می تواند به عنوانِ منبع غذا برای آزمایشگاه های فراوریِ گوشت نیز استفاده گردد.

سولار فودز مدعی است فراوری سلین 100 برابر بیشتر از فراوری گوشت با آب و هوا سازگار است؛ 10 برابر بهتر از پروتئین گیاه-پایه است و آب بسیار کمتری در فراوری آن استفاده می گردد.

شرکت سولار فودز در سال 2017 تأسیس شده و در طرح پایلوت خود می تواند هر روز یک کیلوگرم پودر خشکِ پروتئین فراوری کند. این شرکت امیدوار است پودر های پروتئین را تا سال 2021 وارد بازار کند.

منبع: CNN

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 233

به "آیا انسان در آینده از هوای رقیق تغذیه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا انسان در آینده از هوای رقیق تغذیه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید