8 نشانه ای بیش از حد، از بدن خود کار می کشید

به گزارش مجله گرگانلند، گاهی اوقات شاید متوجه کاری که هر روز با بدن خود می کنیم، نباشیم. بعد از گذشت چند ماه یا چند سال، به علت همین بی توجهی بیمار می شویم که گران برایمان تمام شود.

8 نشانه ای بیش از حد، از بدن خود کار می کشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، زیاد کار کشیدن از بدن تنها به کار کردن مستمر با ساعات کاری زیاد محدود نمی شود؛ بلکه زیاد ورزش کردن هم مشکل ساز است. موضوع اینجاست که بیش از توان بدن خود فعالیت می کنیم و این اصلا به معنای ورزیده شدن نیست. در واقع این نوع سبک زندگی، فرسایش محض است. در ادامه، شما را با 9 نشانه ای آشنا می کند که اگر در خود مشاهده کردید، باید به فکر کم کردن فعالیت های فیزیکی باشید.

1. پایین آمدن کیفیت عملکرد

گاهی اوقات حتی بیشتر از بیش کار می کنیم؛ اما نتیجه به خوبی گذشته از آب در نمی آید. مهم نیست چند ساعت در روز اضافه تر کار کنیم. خودمان متوجه می شویم خسته شدیم و دیگر انگیزه و انرژی قبل را برای انجام دادن کارها نداریم. سطح ترشح هورمون ها در بدن ما تغییر می کند و عملکرد مغز ما نیز دچار اختلال می شود. به همین دلیل کمتر می توانیم تمرکز کنیم.

2. خستگی سرانجام ناپذیر

خستگی هایی که نه با خوابیدن های شبانه برطرف می شوند و نه با تعطیلات آخر هفته. معمولا اثر کار کردن و ورزش کردن مثبت، به این شکل است که انرژی بیشتری برای باقی مانده روز به شما می دهد؛ اما وقتی بیش از حد از خودتان کار می کشید نه تنها خبری از انرژی بیشتر نیست؛ بلکه فقط از لحاظ جسمی و ذهنی، خسته و خسته تر می شوید.

3. احساساتی شدن

کمبود برخی از ویتامین ها مستقیما با شکنندگی احساسات ما رابطه دارد که در این صورت استرس، اضطراب، خشم و غم خیلی بیشتر از حالت عادی بر ما اثر می گذارد. برای مثال ممکن است برای مسایل خیلی پیش و پا افتاده به گریه بیافتیم و عمیقا احساس ناراحتی کنیم.

4. گرفتگی عضلات

گرفتگی عضله می تواند به علت پیچ خوردگی یا کشیدگی آن باشد؛ اما در صورتی که به علت کمبود ویتامین های بدن، که بر اثر ازدیاد فعالیت های روزانه می سوزند، عضلات بدن به طور مکرر دچار گرفتگی شدید می شوند.

5. درد مفاصل

درد مفاصل شامل گردن، بندهای انگشت، زانو، کمر، موچ ها و غیره می شود. البته که دردها مفاصل دلایل بسیاری می تواند داشته باشد. در واقع وقتی زیاد کار می کنید، مفصل هایی که بیشتر درگیر هستند آسیب دیده و درد طاقت فرسایی به سراغتان می آید. بهترین راه استراحت مطلق یا تغییر دادن عادات غلط است.

6. کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن

کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن به صورت مریض بودن های دایمی مانند سرماخوردگی و مسائل پوستی مانند اگزما بروز پیدا می کند. کمبود ویتامین های سی، آ، ای و گروه ویتامین های بی، باعث کاهش قدرت این سیستم مهم در بدن ما می شود. توجه کنید گروه ویتامین های حل در چربی را با مشورت پزشک مصرف کنید.

7. پایین بودن کیفیت خواب

برهم خوردن نظم ساعت و کیفیت خواب یکی دیگر از مواردی است که بر اثر بالا رفتن هورمون ها آدرنالین و کورتیزول به وجود می آید. همین اثر را استرس هم بر خواب های ما می گذارد. بسته به نوع فعالیتی که بیش از حد انجام می دهید (کار کردن یا ورزش کردن) شدت این اختلال در خواب متفاوت می شود.

8. بی اشتهایی

از دست دادن اشتها نیز از نشانه های بیش از حد کار کردن است. کار کردن در حالت معمول باید ما را گرسنه کند؛ ولی در حالت غیر عادی، دیگر میلی به غذا ندارید که به علت کاهش سطح هورمون گرلین در بدن است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 678

به "8 نشانه ای بیش از حد، از بدن خود کار می کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نشانه ای بیش از حد، از بدن خود کار می کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید