50 درصد از ظرفیت فضاهای ورزشی کشور باید به بانوان اختصاص یابد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر ظهر پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به کردستان، در مراسم گرامیداشت ولادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام و روز زن که ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، گفت: بنا بر دستوری که به مدیران کل داده شده باید 50 درصد ظرفیت فضاهای ورزشی به بانوان اختصاص داده شود.

50 درصد از ظرفیت فضاهای ورزشی کشور باید به بانوان اختصاص یابد

وی به بحث حضور بانوان در مسابقات مختلف ورزشی به عنوان تماشاگر نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در تمامی ورزش های سالنی مانند والیبال، بسکتبال، والیبال و هندبال حضور بانوان در ورزشگاه ها بلامانع است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تنها ممنوعیت حضور بانوان برای مسابقات فوتبال است که با توجه به فضای حاکم بر ورزشگاه ها و اینکه ممکن است شأن و جایگاه بانوان توسط عده ای از تماشاگران رعایت نشود از ورود بانوان جلوگیری می شود و برای حل این مسئله نیز به دنبال برنامه فرهنگ سازی در جامعه هستیم تا بانوان در این رقابت ها نیز بتوانند حضور داشته باشند.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از ورزشگاه شش هزار نفری 22 گولان سنندج اشاره کرد و یادآور شد: بعد از سال ها توقف پروژه 22 گولان، در دو سال اخیر به واسطه حمایت های دولت این پروژه فعال شد و امروز به 98 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در 10 روز آینده آماده بهره برداری می شود.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک در سفر رئیس جمهور به استان کردستان این ورزشگاه افتتاح می شود و جوانان این مرز و بوم می توانند از آن استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در چند سال اخیر بیش از 120 پروژه ورزشی در سطح کردستان به بهره برداری رسیده و در تمام مناطق محروم و شهرستان ها سالن های مسابقه، استخر و مجموعه های ورزشی مختلف احداث شده که امیدواریم موجب نشاط جامعه و افتخار آفرینی جوانان ورزشکار این استان در آینده باشیم.

سلطانی فر در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان در پست های مدیریتی نیز گفت: با توجه به سیاست گذاری رئیس جمهور در ابتدای دولت یازدهم قرار شد تا انتها دولت دوازدهم 30 درصد پست های مدیریتی در سطح کشور به بانوان واگذار شود.

وی با بیان اینکه امروز 40 درصد از کارکنان دولت را بانوان تشکیل می دهند، افزود: بر اساس آمارهای موجود الان در بین مدیران سطوح مختلف کشور 26 درصد بانوان هستند و تنها با 30 درصد برنامه تدوین شده چهار درصد فاصله داریم و تا انتها دولت دوازدهم سعی می کنیم به این رقم برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: اراده یک ملت در راستا پیروزی، عظمت، عزت و کرامت تحقق پیدا خواهد کرد و اکنون این ملت اراده کرده با وجود تمامی فشارها و تحریم های موجود در مقابل خواسته دشمنان که عدم حضور در انتخابات است، بایستند.

سلطانی فر یادآور شد: دشمنان باید بدانند هیچ نیرویی تاب مقابله با اراده ملت ایران را نخواهد داشت و در این راه بانوان برای حفظ ارزش های نظام و بنیان خانواده ها نقش بسیار تأثیرگذاری خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 306

به "50 درصد از ظرفیت فضاهای ورزشی کشور باید به بانوان اختصاص یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد از ظرفیت فضاهای ورزشی کشور باید به بانوان اختصاص یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید