طباطبایی: هدفگذاری بسکتبال حضور در جمع هشت تیم برتر المپیک است

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در اولین نشست خبری خود که امروز در محل این فدراسیون برگزار گردید جوابگوی سؤالات نمایندگان رسانه ها بود.

طباطبایی: هدفگذاری بسکتبال حضور در جمع هشت تیم برتر المپیک است

منتظر بودجه کمیته هستیم

وی با بیان اینکه بسکتبال جزو فدراسیون هایی است که خیلی زود برای المپیک کسب سهمیه نموده است، گفت: از طرف کمیته المپیک بودجه ای اختصاص داده شده برای آماده سازی تیم ملی که منتظر ابلاغ آن هستیم. البته فقط متکی به این بودجه نیستیم چرا که اسپانسر داریم و قطعاً از آن یاری خواهیم گرفت.

از سه کشور دعوتنامه داریم

وی با بیان اینکه تا به امروز برای تیم ملی بسکتبال دو دعوتنامه از چین و یک دعوتنامه از ژاپن ارسال شده، ادامه داد: البته دعوتنامه ای هم از کانادا داریم اما به خاطر فاصله و بعد مسافت باید کادر فنی در این مورد تصمیم بگیرد. در مجموع اینکه برنامه های کلی تیم ملی معین است و بعد از اتمام لیگ اردوی آماده سازی شروع می گردد.

درخواست از وزارت ورزش

طباطبایی همچنین اظهار داشت که فدراسیون بسکتبال از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواسته تا برای سال آینده بودجه خوبی در اختیار این فدراسیون قرار دهد.

برنامه فدراسیون تا 1400

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص کمیته فنی این فدراسیون گفت: این کمیته بر حسب ضرورت تشکیل و در موارد لازم تصمیم گیری نموده است. شورای راهبردی هم تشکیل و برنامه چهارساله راهبردی را تهیه و اصلاح کرد و آن را به وزارت ورزش ارائه دادیم. این برنامه تا سال 1400 است.

ناظمی در هیات رئیسه بسکتبال؟

وی در خصوص حضور مازیار ناظمی در هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال نیز یادآور شد: طبق قانون چهار نفر از طرف وزیر انتصاب می شوند، اخیراً هم یک نفر از مجلس به ما ملحق شد. مازیار ناظمی هم گزینه پیشنهادی خود من برای عضویت در هیات رئیسه است چرا که فکر می کنم می تواند به خصوص در بخش رسانه ها بسیار زیاد یاری حال باشد.

چیزی به اسم کمیسیون ورزشکاران نداریم

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در رابطه با کمیته ورزشکاران گفت: از ساختار فدراسیون جهانی تبعیت می کنیم. طبق اساسنامه فعلی چیزی به اسم کمیسیون ورزشکاران نداشتیم اما کمیته ملی المپیک، این کمیسیون را دارد و پیگیر مصوباتشان هستیم. تا به امروز ابلاغیه ای برای تشکیل کمیته ورزشکاران نداشته ایم.

تیم ملی با شاهین طبع در المپیک

طباطبایی با تاکید بر اینکه تیم ملی بسکتبال با راهنمایی مهران شاهین طبع در المپیک حضور پیدا می نماید، گفت: منعی برای استفاده از مربی خارجی نداریم تا با یاری او بتوانیم بسکتبال را بیشتر از این رشد دهیم اما با توجه به شرایط و عملکردی که شاهین طبع داشته تصمیم به ادامه همکاری با او گرفتیم. در خصوص کادر فنی هم خود او باید تصمیم بگیرد.

وی در عین حال گفت: بسکتبال به مربی خارجی احتیاج دارد اما فکر می کنم استفاده از آنها در باشگاه ها اثرگذارتر باشد.

داوری نقاط ضعف دارد

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در خصوص عملکرد داوران توضیح داد: می پذیریم که نقاط ضعفی وجود دارد و ما هم در صدد برطرف آنها هستیم اما در سطح آسیا و غرب آسیا داوران خوبی داریم اما می پذیرم که در سطح جهانی ضعف داریم و باید به این مسئله رسیدگی گردد. در کل اینکه کمیته داوران در خاتمه هر هفته شرایط داوری را آنالیز می نماید.

تکلیف برنامه سبد طلایی چه شد؟

به گزارش خبرنگاران، رامین طباطبایی در ادامه نشست خبری خود در خصوص برنامه سبد طلایی که برگزاری آن در تیرماه کنسل شد، گفت: قرار بود بعد از جام جهانی این مراسم برگزار گردد، اسپانسر فدراسیون متقاضی برگزاری این مراسم بود تا از بازیکنان تیم ملی هم تقدیر کند اما به خاطر همزمانی با لیگ برگزار نشد، اگر تا خاتمه سال مراسم تقدیر برگزار گردد حتماً در دل آن برنامه سبد طلایی را هم اجرا می کنیم.

تلویزیون بخواهد زمان بازی ها را تغییر می دهیم

وی همچنین در خصوص موضوعات مطرح شده در رابطه با عدم پخش رادیویی و بعضاً تلویزیونی مسابقات لیگ برتر گفت: من نباید این موضوع را پیگیری کنم، سیمای ایران باید در این زمینه تصمیم بگیرد. فدراسیون بسکتبال تا زمانیکه صدا و سیما برای پخش بازی متقاضی تغییر زمان نگردد، اقدامی در این زمینه انجام می دهد. در کل مسئله ای برای تغییر ساعت بازی ها نداریم اما اگر موضوع پخش مسابقات مطرح باشد.

شرح در خصوص یک اتفاق

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در خصوص مسائل مطرح پیرامون ملاقات تیم های شهرداری گرگان و ذوب آهن که در نهایت با حکم فدراسیون گرگانی ها برنده آن معرفی گردید، شرح داد.

وی ضمن تشریح آنچه باعث تاخیر در رسیدن تیم شهرداری گرگان به اصفهان شد و با تاکید بر اینکه مدارک این موضوع در اختیار فدراسیون است، گفت: بر همین اساس تصمیم به تاخیر یک روزه بازی گرفتیم و خواهان همکاری ذوب آهن شدیم. از این تیم هم نامه ای مبنی بر مخالفت نداشتیم اما أصفهانی ها روز آدینه در محل بازی حاضر نشدند و به همین دلیل بازیکنان شهرداری گرگان و داوران پشت در بسته سالن ماندند. جالب اینجاست که دو تیم رقیب هم نیستند. اقدام ذوب آهن اصلا درست و اخلاقی نبود. محیط بسکتبال باید با تعامل همراه باشد. چه اتفاقی می افتد اگر یک بازی یک روز به تاخیر بیفتد؟!

طباطبایی همچنین تاکید نمود باشگاه ها موظف به تبعیت از فدراسیون هستند در غیر این صورت مطابق با آیین نامه با آنها برخورد می گردد. ما مطابق با قوانین عمل می کنیم و کوششمان این است عملکرد به گونه ای باشد که شائبه ای مبنی بر حمایت از مربی خاص به خصوص مربی تیم ملی ایجاد نگردد.

منکر کمبودها و مسائل نمی شویم

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه این رشته به عنوان اولین رشته در بخش تیمی راهی المپیک شده، اضافه نمود: تجربه سال ها مدیریت من می گوید در خصوص فدراسیون ها و عملکردشان صرفا نتیجه گرا نباشیم. ما سهمیه گرفتیم اما منکر مسائل و کمبودها نمی شویم.

نداشتن سالن مشکل اصلی ماست

طباطبایی تاکید نمود: باید بر روی زیرساخت ها خیلی زیاد کرد، در این مورد پتانسیل لازم برای رشد و قهرمانی را نداریم. شانس ما این بود که بازیکنان مستعد و توانا داریم وگرنه به لحاظ زیرساخت ها اصلا شرایط خوبی نداریم. مشکل اصلی ما نداشتم سالن اختصاصی است با کف پوش خاص خودمان.

مقایسه بسکتبال با والیبال درست نیست

وی همچنین در خصوص پرسش مطرح مبنی بر مقایسه بسکتبال با والیبال و جذب مربی طراز اول مانند این رشته گفت: مقایسه اصلا درست نیست. در والیبال ولاسکو به عنوان مربی سطح اول وارد ایران شد با حقوق 25 هزار یورویی اما این حقوق برای جذب مربی خارجی در بسکتبال 150 هزار یورو است. جدا از این اگر هم مربی بیاوریم باید با کدام زیر ساخت با او کار کنیم؟ مشکل اصلی ما زیر ساخت است.

حدادی اهل حاشیه نیست

رئیس فدراسیون بسکتبال در واکنش به سوالی در خصوص حامد حدادی و مسائلی که برای حضور در تیم ملی از هواداران ایجاد شد، گفت: خیلی از اتفاقات صرفا بر اساس شنیده هایی است که بعضا واقعیت ندارند. گاهی در ایران منابع خبری بیشتر باعث ایجاد حاشیه می گردد. من حامد را می شناسم، اصلا اهل حاشیه نیست به همین دلیل با خود او چندین جلسه داشتم به خصوص وقتی کمیته ملی المپیک هم ورود کرد. کوشش ما این بود که شرایطی آرام در تیم ملی ایجاد گردد.

هدف هشت تیم برتر المپیک است

طباطبایی همچنین در خصوص هدف گذاری فدراسیون بسکتبال برای حضور در المپیک و اینکه تیم ملی صرفا برای تجربه در این رویداد حاضر می گردد، گفت: باید واقع بین بود، هدف گذاری ما این است که جزو هشت تیم برتر باشیم یعنی از مرحله اول صعود کنیم. طبق ملاقاتهای که اخیرا داشتیم، بهترین تیم در سطح آسیا هستیم. اگر در توکیو خوب کار کنیم و البته تدارکات لازم برای آن را داشته باشیم می توانیم به هدف برسیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 164

به "طباطبایی: هدفگذاری بسکتبال حضور در جمع هشت تیم برتر المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: هدفگذاری بسکتبال حضور در جمع هشت تیم برتر المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید