یواخیم لوو در خاتمه یورو 2020 از تیم ملی آلمان جدا می گردد، فلیک و کلوپ، گزینه های جانشینی لوو

به گزارش مجله گرگانلند، خبرگزاری خبرنگاران- پس از رقابت های جام ملت های اروپا، یواخیم لوو تیم ملی آلمان را ترک می نماید.

یواخیم لوو در خاتمه یورو 2020 از تیم ملی آلمان جدا می گردد، فلیک و کلوپ، گزینه های جانشینی لوو

به گزارش خبرنگاران، دوران حضور یواخیم لوو در تیم ملی آلمان پس از 15 سال به سرانجام می رسد. دوران حضور یواخیم لوو در تیم ملی آلمان پس از رقابت های یورو 2020 در تابستان 2021 به سرانجام می رسد. یواخیم لوو تا سرانجام جام جهانی 2022 با تیم ملی آلمان قرارداد داشت اما او خودش درخواست نموده که قراردادش با تیم ملی آلمان در تابستان پیش رو فسخ گردد. یواخیم لوو در این خصوص گفت:

این اقدام را با تمام آگاهی، غرور و قدردانی انجام می دهم اما با توجه به مسابقات پیش روی ما در جام ملت های اروپا، هنوز هم انگیزه های بالایی دارم. حس غرور دارم زیرا حضور در تیم ملی آلمان برای من بسیار ویژه است و باعث افتخارم است که توانسته ام حدود 17 سال با بهترین فوتبالیست های آلمانی کار کنم و باعث پیشرفت شان شوم. طی این مدت، پیروزی های عظیمی کسب کردیم و شکست های دردناکی متحمل شدیم اما مهم تر از آن لحظات جادویی بود که تجربه اش کردیم، مثل قهرمانی در جام جهانی 2014. همواره ممنون فدراسیون فوتبال آلمان خواهم بود که همواره یک محیط کاری عالی برایم فراهم کردند.

یواخیم لوو 61 ساله کارش در تیم ملی آلمان را از سال 2004 با دستیاری یورگن کلینزمن آغاز کرد و پس از سوم شدن آلمان در جام جهانی 2006 به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان منصوب شد. وی ادامه داد: هنوز احساس انرژی و انگیزه بالایی دارم. تمام کوششم را می کنم تا با کسب پیروزیت طرفداران تیم ملی آلمان را شاد کنم.

فریتز کلر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان هم در خصوص جدایی لوو گفت: من احترام بسیار زیادی برای تصمیم یواخیم لوو قائل هستم. فدراسیون فوتبال آلمان می داند که یوگی چه جایگاهی دارد. او یکی از بهترین مربیان فوتبال دنیاست. یوگی بیش از هر کسی، با دستاوردها، انسانیت و مهربانی اش در این سال ها، فوتبال آلمان را شکل داد. این مسئله که او در همین مراحل ابتدایی، ما را تصمیمش آگاه کرد، بسیار خوب است. او به فدراسیون فوتبال آلمان زمان لازم را داد تا بتواند در آرامش و با امادگی کامل، جانشین او را انتخاب کند.

در روزهای پیش شایعاتی مبنی بر احتمال سپردن سکان تیم ملی آلمان به یورگن کلوپ، سرمربی فعلی لیورپول، پس از مسابقات یورو در رسانه ها مطرح بود و خبر استعفای لوو اکنون بیش از پیش این شایعات را تقویت می نماید.

لوو ابتدا به عنوان جانشین یورگن کلینزمن در تیم ملی آلمان انتخاب شد اما پس از رقابت های جام جهانی 2006 و جدایی کلینزمن، او به عنوان سرمربی به کارش ادامه داد. او در رقابت های یورو 2008 تیمش را به فینال رساند و تنها در ملاقات نهایی با یک گل مغلوب اسپانیا شدند.

دو سال بعد تیم جوان او با ستاره هایی مانند مانوئل نویر، توماس مولر، مسوت اوزیل و سامی خدیرا، با نمایش هایی درخشان تا نیمه نهایی رفت و این بار هم با شکست برابر اسپانیا، نتوانست به جام برسد.

بعد از ناکامی آلمان در یورو 2012 در مرحله نیمه نهایی، انتقادها از لوو بالا گرفت اما او به کارش در تیم ملی آلمان ادامه داد و توانست این تیم را در جام جهانی 2014 به قهرمانی برساند؛ دستاوردی که با پیروزی 7-1 مقابل برزیل در نیمه نهایی و برد 1-0 فینال برابر آرژانتین به دست آمد.

اما تیم او بعد از آن در سراشیبی نهاده شد و در یورو 2016 به جمع چهار تیم سرانجامی نرسید و در جام جهانی 2018 هم در همان مرحله گروهی کنار رفت.

در نهایت شکست 6-0 مقابل اسپانیا در رقابت های لیگ ملت های اروپای 2020، انتقادها از این مربی باتجربه را به اوج رساند و به نظر می رسد همین فشارها در نهایت او را به این نتیجه رساند که به کارش در تیم ملی آلمان سرانجام بدهد.

در این سال ها شایعات زیادی در خصوص علاقه باشگاه های مختلف برای به خدمت دریافت او منتشر شد؛ از جمله علاقه چند باره رئالی ها برای سپرده سکان راهنمایی تیم شان به او. اکنون با کناره گیری لوو از راهنمایی ژرمن ها، باید دید او چه تصمیمی برای آینده اش حرفه ای اش می گیرد.

مدیران فدراسیون فوتبال آلمان از همین حالا کوشش برای یافتن جانشین یواخیم لوو را آغاز نموده اند. یواخیم لوو، سرمربی 61 ساله تیم ملی آلمان ساعاتی پیش گفت پس از سرانجام رقابت های یورو 2020 در جولای 2021، از راهنمایی تیم ملی آلمان کناره گیری می نماید و این در حالی است که او تا سرانجام جام جهانی 2022 با مانشافت قرارداد داشت. مطابق انتظار، نام دو سرمربی نام آشنای دنیای فوتبال برای جانشینی لوو مطرح شده است.

به نقل از بیلد، با توجه به قطعی شدن جدایی یواخیم لوو از تیم ملی آلمان در تابستان 2021، مدیران فدراسیون فوتبال آلمان از همین حالا به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای لوو هستند و به همین دلیل، نام هانسی فلیک، سرمربی پیروز بایرن مونیخ و یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که این روزها به مشکل خورده برای جانشینی لوو مطرح شده است. هانسی فلیک قبلا دستیار لوو در تیم ملی آلمان بوده و یورگن کلوپ نیز پیش تر بارها تمایلش برای راهنمایی تیم ملی آلمان در آینده را مطرح نموده است. با توجه به نتایج نه چندان جالب یورگن کلوپ در فصل جاری همراه با لیورپول و البته دستیابی به تمام افتخارات عظیم در سال های اخیر با این تیم، ممکن است کلوپ شانس بالاتری برای راهنمایی آلمان در ماه های آینده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1027

به "یواخیم لوو در خاتمه یورو 2020 از تیم ملی آلمان جدا می گردد، فلیک و کلوپ، گزینه های جانشینی لوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یواخیم لوو در خاتمه یورو 2020 از تیم ملی آلمان جدا می گردد، فلیک و کلوپ، گزینه های جانشینی لوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید