گفت وگوی تصویری شهرداران تهران و سئول

به گزارش مجله گرگانلند، شهرداران تهران و سئول در گفت وگوی تصویری آنلاین در باره مقابله با ویروس کرونا تجارب خود را به اشتراک گذاشتند.

گفت وگوی تصویری شهرداران تهران و سئول

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، پیروز حناچی در گفت وگو با سو پارک بیان کرد: شرایط سخت روزهای اول دیگر در ایران وجود ندارد و در بعضی از شهرها شرایط کرونا سفید شده و همچنین آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا کاهش زیادی داشته است.

وی توضیح داد: ایران از 20 فوریه با شیوع کرونا روبرو شد اما پیش از تهران، شهرهای دیگری درگیر کرونا شدند.

حناچی با بیان اینکه ایران در عمل با دو ویروس کرونا و تحریم مبارزه می نماید گفت: در ابتدا به خاطر تحریم ها امکانات کشور برای مقابله با کرونا محدود بود بطوری که تنها دو آزمایشگاه می توانستند تست کرونا بگیرند اما هم اکنون تعداد آزمایشگاه های مرتبط با تست کرونا به 60 مرکز رسیده است.

وی به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره نمود و گفت: بدلیل رعایت فاصله اجتماعی مدیریت شهری هم اکنون در حوزه حمل و نقل عمومی فشار زیادی را تحمل می نماید، با این حال یک هزار و 500 واگن مترو، پنج هزار اتوبوس و 60 هزار تاکسی ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.

شهردار تهران به سایر تمهیدات مدیریت شهری برای مقابله با کرونا اشاره نمود و گفت: با وجود این که در تهران به مفهوم متعارف قرنطینه اعمال نشده اما بسیاری از مشاغل و بعضی اماکن عمومی مثل پارک ها تعطیل هستند حتی مراکز مذهبی مثل زیارتگاهها در شهرهای مختلف ایران برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تعطیل شده است.

وی تاکید نمود: شهرداری تهران همچنین برای همبستگی با سایر کشورهای درگیر با کرونا یک ویدیومپینگ در برج میدان آزادی برپا کرد که با استقبال و واکنش مثبت کشورها روبرو شد.

حناچی همچنین به موضوع تدفین متوفیان کرونا در شهر تهران اشاره نمود و گفت: شهرداری تهران از همان ابتدا کوشش نموده که متوفیان ناشی از کرونا را با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و در کمال احترام دفن کند تا ضمن حفظ سلامت بازماندگان شرایط احساسی آنها هم در نظر گرفته گردد.

وی به همراهی مردم در رعایت فاصله اجتماعی اشاره نمود و گفت: بحران کرونا در ایران همزمان با نوروز و سال نوی ایرانیان بود و این مساله به ایران یاری کرد که میزان تردد افراد در شهر را کاهش دهد ضمن این که مردم هم همراهی های لازم را داشتند به طوری که مردم مثلا 13 فروردین هر ساله به دامان طبیعت می فرایند اما سال جاری بنا به توصیه ها از این کار پرهیز کردند.

شهردار تهران در انتها از یاری های کشور کره جنوبی و شهر سئول به ایران برای مقابله با بحران کرونا تشکر کرد و از شهردار سئول خواست در اجلاس کلان شهرها و نیز در دولت کره پیغام تهران در مقابله با دو ویروس کرونا و تحریم را به جهانیان برساند.

  • شفافیت اصل اولیه کره جنوبی

سو پارک، شهردار سئول با تاکید بر اشتراک تجربیات همه کشورهای درگیر با کرونا برای مقابله با این ویروس گفت: کره جنوبی از همان ابتدا اصل را بر شفافیت گذاشت و با ابتلای نخستین بیماران به صورت گسترده اقدام به تست آزمایش کرونا از مردم گرفت تا دقیقا معین گردد که چقدر مبتلا وجود دارد به همین دلیل در روزهای اول ده ها هزار آزمایش کرونا از مردم گرفته شد و همین مساله باعث شد که مبتلایان در روزهای بعد به شکل محسوسی کاهش یافته تا جایی که در این روزها تعداد مبتلایان به حدود 10 نفر در روز رسیده است.

وی به شرایط تهران در تحریم ها اشاره نمود و گفت: کره جنوبی شرایط ایران را درک می نماید و به سهم خود کوشش نموده است که به تهران در این زمینه یاری کند.

پارک در ادامه به تجربیات کره جنوبی در مقابله با بیماریهای فراگیر اشاره نمود و گفت: کره جنوبی چند سال قبل با فراگیری بیماری سارس روبرو بود و در این بحران از تجربه آن روزها استفاده نموده است و اقدامات کره در سئول باعث شد که میزان مبتلایان در سئول 600 نفر و مرگ و میر ناشی از کرونا تنها دو نفر باشد. یکی از این اقدامات این بود که کوشش شد تا افراد سالمند از محیط های آلوده احتمالی دور نگه داشته شوند.

شهردار سئول به بحث فاصله گذاری اجتماعی اشاره نمود و گفت: در بحث فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه در کره هم مشکل وجود داشت البته مسئولان کره قرنطینه را در شهرها اعمال نکردند اما بعضی مشاغل تعطیل بود و کوشش شد که تردد در شهر کاهش یابد. هر چند در کره فصل شکوفه هاست و مردم دوست دارند که به تفریح بفرایند اما از آنها خواسته شد که این کار را نکنند و آنها هم رعایت کردند.

شهردار پایتخت کره جنوبی به یک تارنمای اینترنتی اشاره نمود و گفت: در کره سامانه ای برای رصد دائم شرایط کرونا در کشورهای مختلف و ارائه تجربیات پیروز در این زمینه طراحی شده است که می توانید از آن برای انتقال این تجربیات بهره ببرید.

  • تهران و سئول یکدیگر را تنها نمی گذارند

همچنین شهردار تهران پس از این گفتگوی تصویری در توئیتی نوشت: بحران های جهانی تنها با راهکار های جهانی است که مدیریت می شوند و هیچ راهکار مشترکی بدون ارتباط سازنده بدست نمی آید.

حناچی در این توئیت بیان کرد: امروز- سه شنبه - با شهردار سئول سو پارک از الزامات مبارزه جهانی علیه کرونا گفتیم، تهران و سئول در این جهت یکدیگر را تنها نمی گذارند.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر 26 فروردین به 74 هزار و 877 نفر می رسد که از این تعداد 48 هزار و 129 نفر بهبود یافته اند و چهار هزار و 683 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 468

به "گفت وگوی تصویری شهرداران تهران و سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تصویری شهرداران تهران و سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید