کتاب های زرافه به بازار نشر آمد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، کتاب های زرافه (دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق) سه کتاب تازه خود با عناوین جِیک و مِیک، نه! اینطوری درست نیست! و برفی در جنگل را با داستان هایی آموزنده و تصاویری لطیف و مجذوب کننده برای بچه ها روانه بازار نشر کرد.

کتاب های زرافه به بازار نشر آمد

نویسنده این آثار آریان هافمن-مانیار از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان است. او در تمام طول زندگی اش قصه گویی کرده و خرس عروسکی و برادر کوچکش اولین کسانی بودند که به قصه هایش گوش کرده اند. در چندسال گذشته، آریان به عنوان گردشگر به کشورهای مختلفی سفر کرده و با فرهنگ آن کشورها آشنا شده است. او معتقد است شناخت فرهنگ های تازه، درهای زیادی برای او به دنیاهای تازه باز کرده است.

این نویسنده بعد از گرفتن مدرک روانشناسی، مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه تصویرگری کتاب کودک از دانشگاه آنجلیا راسکین در شرق انگلستان دریافت کرد. کتاب برفی در جنگل، اولین کتاب تصویری اوست؛ این کتاب برنده مدال نقره جایزه کتاب بچه ها مونبیم شده است.

معصومه نفیسی از مترجمان شناخته شده حوزه کودک و نوجوان، تلاش دارد با انتخاب کتاب هایی با درون مایه هایی آموزشی، بچه ها را با مفاهیم اصلی و مهم زندگی مانند ارزش دوستی، درک کردن و احترام گذاشتن و چالش هایی مانند نقل مکان کردن آشنا کند. از این مترجم تا به امروز آثار متعددی از طریق کتاب های زرافه منتشر و روانه بازار نشر شده است.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر هریک از این کتاب ها:

کتاب جِیک و مِیک داستانی درباره معنا و ارزش دوستی واقعی

این کتاب برای گروه سنی الف و ب نوشته و ترجمه شده است. جِیک و مِیک با زبانی طنز و روایتی بچه هاه و دوست داشتنی تلاش دارد تا داستان دو دوست را تعریف کند و ارزش دوستی و رفاقت واقعی را نشان دهد.

در خلاصه داستان جِیک و مِیک آمده است: این دو دوستانی بسیار صمیمی اند، اما یک روز بر سر اینکه چه کسی از همه محبوب تر است، اختلاف نظر پیدا می کنند. هر دو اصرار دارند ثابت کنند آن دیگری در اشتباه است؛ اما در نهایت رفتار و عملکرد آنها معنای تازهی به مفهوم دوستی می دهد.

کتاب نه! اینطوری درست نیست! درباره درک کردن، احترام گذاشتن و لذت بردن از تفاوت ها

این کتاب که مناسب بچه ها بالای سه سال است، تلاش دارد تا در قالب یک بیان داستانی به اهمیت احترام گذاشتن و پذیرش تفاوت ها بپردازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: لوسی بلد است چطور کارها را درست انجام بدهد. او بلد است چطور با قاشق و چنگال غذا بخورد، چطور زایلوفون بنوازد، چطور فیل بِکشد و چطور یک عالم کار دیگر انجام بدهد. دوستان لوسی برای کارهایی که بلد نیستند درست انجام بدهند، از او کمک می گیرند. وقتی سروکله توشی پیدا می شود، لوسی فکر می کند او بلد نیست هیچ کاری را درست انجام بدهد زیرا او همه کارهایش را متفاوت انجام می دهد. در تمام این موارد، لوسی به سختی می تواند جلوی خشم و ناراحتی اش را بگیرد. بالاخره، وقتی لوسی تلاش می کند راه درست انجام دادن کارها را به توشی یاد بدهد، خودش درس خیلی مهمی یاد می گیرد.

کتاب برفی در جنگل داستانی درباره چالش های نقل مکان کردن

برفی در جنگلکتابی روان و ساده برای بچه ها است که به صورت غیرمستقیم از سختی ها و چالش های نقل مکان کردن و جابه جایی می گوید و به بچه ها یاد می دهد می توانند در محیط های تازه هم دوستانی برای خودشان پیدا کنند.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: روزی مامان به برفی خبر می دهد که قرار است به زودی به جایی تازه و هیجان انگیز نقل مکان کنند؛ اما برفی مطمئن نیست از اینجا به جایی خوشش بیاید. او خانه شان را دوست دارد، همین طور دوستانش و بازی هایی که با هم می کنند. سفرشان خیلی خیلی طولانی و خانه تازهشان خیلی عجیب وغریب است. همه چیز با جای قبلی فرق دارد؛ آب وهوا، غذا، مردم و حتی زبانی که با آن حرف می زنند. برفی تلاش می کند دوستان تازهی پیدا کند؛ اما انگار همه بچه ها این قدر سرگرم کارهای دیگر هستند که وقت ندارند به او توجه کنند. آیا ماجرای تازهی اتفاق می افتد تا به برفی کمک کند آنجا را خانه خودش بداند؟

این کتاب های تصویری در قطع خشتی، از طریق کتاب های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) منتشر شده است.

این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب های خود را به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم های کتابخوان فراهم کرده است. همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب های زرافه با پخش مدادآبی تماس بگیرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1737

به "کتاب های زرافه به بازار نشر آمد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتاب های زرافه به بازار نشر آمد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های زرافه به بازار نشر آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید