چین بار دیگر خواهان حل و فصل سیاسی مساله سوریه شد

به گزارش مجله گرگانلند، معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل بار دیگر از همه طرف ها خواست که به سمت و سوی صحیح حل و فصل سیاسی مساله سوریه پایبند باشند.

چین بار دیگر خواهان حل و فصل سیاسی مساله سوریه شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از رادیو بین المللی چین، گنگ شوانگ روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست ویدیویی علنی شورای امنیت در خصوص مسائل سیاسی و بشردوستانه سوریه اضافه کرد: بحران سوریه نزدیک به 10 سال طول کشیده است حل هر چه زودتر مسأله سوریه انتظار همه مردم سوریه و همچنین با منافع مشترک کشورهای منطقه و جامعه بین المللی منطبق است.

او گفت: چین معتقد است که جامعه بین المللی باید با هماهنگی سیاسی، مالی، امنیتی و سایر زمینه ها و اجرای جامع آنها، تحقق صلح، ثبات و توسعه در سوریه را به طور مشترک ترویج دهد.

گنگ اظهار کرد: چین همواره قاطعانه از فرایند سیاسی استقلال سوری ها، حق حاکمیت سوری ها بر خود پشتیبانی و از مردم این کشور حمایت می نماید که به طور مستقل آینده و سرنوشت خود را معین نمایند.

وی از همه طرف های سوریه درخواست کرد اختلافاتشان را به وسیله گفت و گو و مشورت کاهش دهند و کار کمیته قانون اساسی را پیش برند و دور بعدی کنفرانس را در شرایط مناسب برگزار نمایند.

معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل توضیح داد: باید استقلال فعالیت شورای قانون اساسی حفظ گردد و مورد دخالت خارجی قرار نگیرد و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه باید مورد حفاظت قرار گیرد.

گنگ تاکید نمود: چین از سفرهای فشرده اخیر گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل به کشورهای منطقه برای افزایش میانجیگری سیاسی قدردانی می نماید و ضمناً فرایند آستانه و کشورهای منطقه را به ایفای نقش فعال تشویق می نماید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 848

به "چین بار دیگر خواهان حل و فصل سیاسی مساله سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بار دیگر خواهان حل و فصل سیاسی مساله سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید