کوشش های نافرجام وزیر دفاع آمریکا برای گفت وگو با مقام های ارشد نظامی چین

به گزارش مجله گرگانلند، مقام های دفاعی و نظامی آمریکا فاش کردند وزیر دفاع ایالات متحده علی رغم کوشش های مکرر تا به امروز نتوانسته است با فرماندهان ارشد نظامی چین گفت وگو کند.

کوشش های نافرجام وزیر دفاع آمریکا برای گفت وگو با مقام های ارشد نظامی چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های دفاعی و نظامی آمریکا روز آدینه گفتند: لیود آستین وزیر دفاع آمریکا تا به امروز قادر به گفت وگو و مذاکره با ژنرال های ارشد چینی نشده است.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع آمریکا تا به امروز بارها سعی نموده است با مقام های ارشد نظامی چین ارتباط و تماس برقرار کند ولی این کوشش ها تا به امروز بی نتیجه بوده است.

روابط بین چین و آمریکا به شدت متشنج شده و دو اقتصاد عظیم دنیا بر سر مسائل مختلف از تایوان و حقوق بشر در چین گرفت تا فعالیت های نظامی در دریای جنوبی چین، با یکدیگر اختلافات عمیقی دارند.

علی رغم این تنش ها، مقام های ارشد نظامی آمریکا بارها کوشش نموده اند تا خطوط تماس و ارتباط با همتایان چینی خود را باز نمایند تا تنش ها کاهش یافته و جلوی وقوع هرگونه حادثه ای گرفته گردد.

یک مقام دفاعی آمریکا در این باره گفت: رابطه نظامی آمریکا و چین به بن بست رسیده است، هیچ شک و ابهامی در این خصوص وجود ندارد. ولی ما قاطعانه در پی مذاکره و گفت وگو هستیم. ما تنها می خواهیم مطمئن شویم که یک مذاکره و گفت وگو در سطح متناسبی خواهیم داشت.

سفارت چین در واشنگتن حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است. لیود آستین این فرصت را داشت تا با مقام های ارشد نظامی چین در کنفرانسی که قرار بود ماه جاری با حضور وزرای دفاع کشورهای منطقه برگزار گردد، ملاقات و گفت وگو کند ولی این کنفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1243

به "کوشش های نافرجام وزیر دفاع آمریکا برای گفت وگو با مقام های ارشد نظامی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های نافرجام وزیر دفاع آمریکا برای گفت وگو با مقام های ارشد نظامی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید