پیش نویس قانون نو اروپا برای افزایش عمر موبایل و تبلت ها (تور ارزان اروپا)

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از آرس تکنیکا، این بخشی از کوشش گسترده اتحادیه برای کاهش تاثیر صنعت تجهیزات الکترونیکی بر محیط زیست است.

پیش نویس قانون نو اروپا برای افزایش عمر موبایل و تبلت ها (تور ارزان اروپا)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

طبق پیش نویس لایحه الزامات طراحی حافظ محیط زیست برای موبایل ها، تلفن های بی سیم و تبلت ها که در 31 آگوست منتشر شده، بیشتر اوقات کاربران موبایل و تبلت هایشان را زودتر از حد معمول جایگزین می نمایند به طوریکه در سرانجام عمر دستگاه ها، از آنها به میزان کافی استفاده نشده یا بازیافت نشده اند.

این فرایند به مصرف بیش از میزان انرژی و استخراج مواد نو از زمین برای موبایل های نو و مواد بازیافت نشد در خانه ها منجر می گردد. اما طبق یافته های کمیسیون فدرال اروپا افزایش عمر دستگاه ها به میزان 5 سال (در مقایسه با عمر 2 یا 3 ساله آنها در حال حاضر) مانند آن است که 5 میلیون خودرو از تردد سطح جاده ها خودداری نمایند.

مهمترین بخش لایحه پیشنهادی برای فراوری نمایندگان و فروشندگان موبایل است و از آنها خواسته شده تا 5 سال پس از توقف عرضه موبایل در بازار، سرویس های تعمیرکاران حرفه ای را برای مشتریان فراهم نمایند. این تعمیرکاران به قطعات مختلف از جمله باتری، نمایشگر، دوربین، پورت ها شارژ، دکمه های فیزیکی، میکروفون، بلندگو و لولاهای مختلف دسترسی خواهند داشت.

بعلاوه شرکت های فراوری نماینده موبایل باید باتری های و کاور پشت موبایل جایگزین را برای کاربران فراهم نمایند یا باتری ها را طوری طراحی نمایند که حداقل استانداردها را داشته باشد. این بدان معنا است که ظرفیت باتری پس از 500 چرخه کامل شارژ، 83 درصد و پس از هزار چرخه 80 درصد باشد. به عنوان مثال اپل اکنون ادعا می نماید آیفون ها را طوری طراحی می نماید که ظرفیت باتری آنها پس از 500 بار شارژ، 80 درصد باشد.

علاوه بر آن تحت این لایحه، خریداران موبایل می توانند به نمایشگر، صفحه سیم کارت و حافظه، میکروفون، پورت شارژ ولولاها دسترسی یافتند. دستورات تعمیر این قطعات باید تا 7 سال پس از آخرین روز عرضه دستگاه در بازار، فراهم باشد. در کنار آن دستورات تعمیر دستگاه ها باید گسترده و شامل نمودار سیم کشی و بعلاوه نرم افزار مورد احتیاج برای قطعات قفل شده باشد.

البته لایحه پیشنهاد بسیار وسیع تر است. یکی دیگر از قوانین پیشنهادی الزام شرکت ها به فراهم کردن آپدیت های امنیتی به مدت 5 سال، آپدیت های عملکردی به مدت 3 سال و ارائه هر دو آپدیت 2تا4 ماه پس از عرضه عمومی وصله امنیتی یا آپدیت سیستم عامل است.

قوانین موبایل اتحادیه اروپا در سال های اخیر به شدت پیشرفته نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1638

به "پیش نویس قانون نو اروپا برای افزایش عمر موبایل و تبلت ها (تور ارزان اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس قانون نو اروپا برای افزایش عمر موبایل و تبلت ها (تور ارزان اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید