پاسخ مدیرکل حقوقی وزارت ورزش نسبت به مطالب منتشر شده از سوی فدراسیون ژیمناستیک

به گزارش مجله گرگانلند، مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان نسبت به پاسخ فدراسیون ژیمناستیک به اظهارات مهدی علی نژاد با استناد به نامه این اداره کل واکنش نشان داد و تاکید نمود که از نامه مورد نظر مصادره به مطلوب رخ داده است.

پاسخ مدیرکل حقوقی وزارت ورزش نسبت به مطالب منتشر شده از سوی فدراسیون ژیمناستیک

به گزارش خبرنگاران، فلاح، مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان در این رابطه ادامه داد: در گزارش روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک به نامه اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان استناد شده و متکی به آن نتایج اخذ شده که نه تنها منطبق بر واقع نبوده و به نوعی قابل تأمل می باشد بلکه وفق قوانین و مقررات جاری هم نیست؛ گویا هدف از مطلب منتشره نه بیان واقعیت حاکم بر موضوع و تشریح مکاهمم نحوه و کیفیت ارزیابی صلاحیت نامزدهای مسئولیت ریاست فدراسیون به وسیله مرجع اداری مربوطه بلکه تشویش اذهان عمومی بوده است که به هیچ وجه قابل قبول و موجه نیست.

وی گفت : آنچه در نامه اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان قید شده، تصریح به مفاد قوانین و مقررات و هم اصل 37 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد و به نظر می رسد در مطلب منتشره به وسیله روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، نوعی مصادره به مطلوب رخ داده است.

فلاح در قالب شرح پایانی گفت: در نامه مورد نظر قید شده که آنالیز صلاحیت به وسیله مراجع ذیصلاح برابر مقررات خواهد بود و ارتباطی به مراتب فوق نخواهد داشت. به بیان دیگر از نظر حقوقی، هیچگونه تعرضی به صندلی اداری و صلاحیت قانونی کمیسیون تطبیق شرایط داوطلبین مذکور در بند 8 ماده 1 و ماده 8 آئین نامه شرایط احراز و چگونگی انتخاب رئیس فدراسیونهای ورزشی در مقام رسیدگی نسبت به شایستگی های قانونی و اداری نامزدهای مسئولیت ریاست فدراسیون نداشته و کمیسیون مزبور، مرجع اداری و قانونی ذی ربط به منظور احراز صلاحیت اشخاص متقاضی کسب اسم ریاست فدراسیون به تعداد می رود. لذا هرگونه اظهارنظر برخلاف مراتب معنونه، غیر مستند و غیر مستدل و فاقد وجاهت قانونی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1259

به "پاسخ مدیرکل حقوقی وزارت ورزش نسبت به مطالب منتشر شده از سوی فدراسیون ژیمناستیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ مدیرکل حقوقی وزارت ورزش نسبت به مطالب منتشر شده از سوی فدراسیون ژیمناستیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید