زنان قهرمان ایران در ورزش

به گزارش مجله گرگانلند، الهام صالحی، رومینا سالک، نازنین فاطمه عیدیان و آتوسا گلشادنژاد چهار بانوی موفقی هستند که در رشته های مختلف ورزشی توانستند در مسابقات جهانی برای ایران مدال کسب نمایند.

زنان قهرمان ایران در ورزش

به گزارش خبرنگاران، بانوان ورزشکار ما در چند دهه اخیر خوش درخشیده اند و توانسته اند بارها در مسابقات دنیای، المپیک و پارالمپیک پیروز شوند. الهام صالحی، رومینا سالک، نازنین فاطمه عیدیان و آتوسا گلشادنژاد چهار بانوی پیروزی هستند که در رشته های مختلف ورزشی توانستند در مسابقات دنیای برای ایران مدال کسب نمایند.

الهام صالحی؛ دونده پارادوومیدانی

الهام صالحی، ملی پوش دوومیدانی جانبازان و معلولان کشورمان در مسابقات قهرمانی دنیا پیروز به کسب نشان نقره شد. صالحی نماینده کشورمان در ماده پرتاب نیزه کلاس F 54 رکورد 17.08 متر را ثبت کرد. بعلاوه در رقابت پرتاب وزنه کلاس F 34، هادی کائیدی با رکورد 11.35 به مقام سوم رسید و صاحب سهمیه پارالمپیک شد.

رومینا سالک؛ قهرمان اسکیت

رومینا سالک اسکیت باز جوان ایران در کاپ آزاد اسکیت فری استایل به میزبانی ایتالیا رکورد دنیای اسکیت اسلالوم را شکست. این بازیکن اصالتا نجف آّبادی است. او که با هدف آمادگی برای مسابقات آسیایی هانگژو در مسابقات کاپ آزاد دنیای ایتالیا شرکت نموده بود توانست مدال طلای مسابقه را از آن خود کند.

نازنین فاطمه عیدیان، دونده نوجوان

نازنین فاطمه عیدیان دونده تیم ملی دوومیدانی نوجوانان دختر ایران با کسب طلای آسیا در ماده 400 متر با مانع در کویت، تاریخ ساز شد. مدال طلای نازنین عیدیان از این نظر حائز اهمیت است که نخستین مدال طلای دوومیدانی دختران در آسیا به شمار می رود. این پیروزیت در هیچ رده سنی به دست نیامده بود.

آتوسا گلشادنژاد، کاراته کا

آتوسا گلشادنژاد کاراته کایی جوان است که از کرمانشاه به سطح اول کاراته ایران رسیده است و عملکرد او در یک سال گذشته حاکی از آینده روشن است. وی در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 آلماتی در رده سنی زیر 21 سال و مسابقات قهرمانی آسیا 2023 ملاکا در رده بزرگسالان به مدال طلا رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1402 بروزرسانی: 13 مرداد 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1781

به "زنان قهرمان ایران در ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان قهرمان ایران در ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید