عملکرد شمشیربازان در بخش تیمی جام جهانی مهم است نه انفرادی

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران، دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی لهستان روز گذشته در ورشو به خاتمه رسید. در این رقابت ها و از میان شمشیربازان ایرانی، مجتبی عابدینی بهترین عملکرد را داشت اما وی هم در جدول 16 نفره با شکست برابر حریف فرانسوی خود از دور رقابت ها کنار رفت و در رده بندی نهایی صاحب صندلی 10 شد.

عملکرد شمشیربازان در بخش تیمی جام جهانی مهم است نه انفرادی

علی پاکدامن دیگر نماینده ایران بود که خیلی زود و در جدول 128 نفره حذف شد و صندلی 107 جام دنیای را به خود اختصاص داد. محمد رهبری و محمد فتوحی دیگر نمایندگان ایران در جام دنیای لهستان بودند که به ترتیب در رده های 45 و 86 این مسابقات قرار گرفتند.

بدین ترتیب هیچ یک از نمایندگان ایران پیروز به کسب مدال و حضور در جمع برترین های جام دنیای لهستان نشدند. البته که رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید دارد هدف از حضور در این جام کسب نتیجه در بخش انفرادی نبود. به همین دلیل به گونه ای عمل شد که شمشیربازان در ملاقاتهای خود فشار زیادی متحمل نشوند.

فضل الله باقرزاده در مصاحبه با خبرنگاران به عملکرد شمشیربازان ایران در بخش انفرادی جام دنیای لهستان اشاره نمود و گفت: جام دنیای لهستان از امروز در بخش تیمی پیگیری می گردد. ملاقاتهای این بخش و نتایج آن به مراتب برای ما مهمتر از بخش انفرادی است. به همین دلیل اصلا نمی خواستیم به شمشیربازان مان در ملاقاتهای انفرادی فشار زیادی وارد گردد تا بتوانند در ملاقاتهای تیمی عملکرد لازم را داشته باشند. با همه اینها آنها عملکرد بدی هم نداشتند.

وی ادامه داد: مجتبی عابدینی عملکرد قابل قبولی برابر حریفانش داشت. وی در جدول 32 نفره حریف اوکراینی را شکست داد که قهرمانی اروپا را دارد و در جدول 16 نفره هم برابر حریفی باخت که در رده پنجم دنیا ایستاده است با این حال این رقابت را با 15 به 13 واگذار کرد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین در خصوص عملکرد علی پاکدامن که در جدول 128 نفره حذف شد، گفت: سه چهار ماه است که پاکدامن از مچ دست مصدومیت دارد و به همین دلیل تحت درمان است. این مسئله روی عملکرد او تاثیر می گذارد چراکه باید محتاط بازی کند وگرنه پاکدامن از بهترین شمشیربازان ایران است.

باقرزاده با بیان اینکه محمد فتوحی و محمد رهبری طبق انتظار عمل کردند، توضیح داد: در کل رقابت های تیمی و عملکرد شمشیربازان در این بخش مهم است که نتایج آن امروز تعیین می گردد. آنها باید در این بخش از مسابقات به گونه ای عمل نمایند که چین و ژاپن کاملا نا امید شوند.

وی در این رابطه ادامه داد: ایران در بخش تیمی 40 امتیاز از چین پیش است. از ژاپن هم 44 - 42 امتیاز بالاتر هستیم. ژاپنی ها به خاطر اینکه میزبان المپیک هستند در بخش انفرادی نیازی به کسب سهمیه ندارند اما باید در بخش تیمی کسب سهمیه نمایند. به همین دلیل به شدت به دنبال نتیجه گیری از جام دنیای لهستان و دو جام دنیای دیگر هستند که به ترتیب در ایتالیا و مجارستان برگزار می گردد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید نمود: جام دنیای ایتالیا و مجارستان طی یک ماه آینده برگزار می گردد. همزمان با خاتمه این دو رویداد، فدراسیون دنیای شمشیربازی در خصوص شرایط کشورها و تیم هایی که کسب سهمیه المپیک نموده اند، اطلاع رسانی می نماید. اگر در این رویدادها چین و ژاپن جزو دو سه تیم برتر مسابقات شوند برای ما خطرناک خواهد بود. البته این موضوع بعید است. اگر شمشیربازان ما در همین جام دنیای لهستان بتوانند جزو هشت تیم برتر شوند تا حد زیادی خیال مان بابت کسب سهمیه راحت تر می گردد.

باقرزاده ابراز امیدواری کرد که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران امروز در ملاقاتهای تیمی جام دنیای لهستان نتایج قابل قبولی کسب کند.

به گزارش خبرنگاران، طبق برنامه اعلام شده از سوی برگزارنمایندگان جام دنیای لهستان، تیم ملی ایران که در رده پنجم دنیا ایستاده است امروز در دور نخست استراحت دارد و در دور دوم با برنده ملاقات تیم های لهستان و ژاپن ملاقات خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 324

به "عملکرد شمشیربازان در بخش تیمی جام جهانی مهم است نه انفرادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد شمشیربازان در بخش تیمی جام جهانی مهم است نه انفرادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید