پیروزی شطرنج باز ایران در رقابت های گرندپری، طباطبایی از صعود به مرحله بعد بازماند

به گزارش مجله گرگانلند، سیدمحمد امین طباطبایی در بازی آخر خود در رقابت های گرند پری توانست سوپراستاد بزرگ هندی را شکست دهد.

پیروزی شطرنج باز ایران در رقابت های گرندپری، طباطبایی از صعود به مرحله بعد بازماند

به گزارش خبرنگاران، سید محمد امین طباطبایی، ملی پوش شطرنج ایران که پیروز شده با قرار گرفتن در جمع هشت بازیکن برتر جام دنیای 2021 جواز حضور در رقابت های گرندپری را به دست آورد، روز گذشته(دوشنبه) در بازی آخر خود در این مسابقات به مصاف پنتالا هریکریشنا، سوپر استاد بزرگ و شطرنج باز مطرح هندی رفت و پیروز شد این حریف قدرتمند و قهرمان اسبق آسیا را شکست دهد.

ملی پوش شطرنج ایران که با ریتینگ 2623 در این مسابقات حضور دارد درحالی به این برد ارزشمند دست یافت که حریف او دارای ریتینگ 2716 بود.

سید محمد امین طباطبایی در این مسابقات به یک پیروزی، چهار تساوی و یک شکست دست یافت و با 3 امتیاز از صعود به دور بعدی این رقابت ها بازماند. ملی پوش شطرنج ایران با عملکرد خوب خود در این مسابقات 10 واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد و توانست در رده سوم گروه B این رقابت ها قرار بگیرد.

در گروه B این رقابت ها 4 شطرنج باز مطرح دنیا حضور داشتند که در آخر آنیش گیری هلندی توانست به عنوان نفر اول به دور بعدی صعود کند. ملی پوش شطرنج ایران در مرحله سوم این مسابقات که به میزبانی آلمان برگزار می گردد دست به مهره خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، این رقابت های 450 هزار یورویی در بلگراد صربستان با حضور 16 شطرنج باز کار خود را شروع کرد. نفر اول این رقابت ها می تواند 24 هزار یورو را به جیب بزند. هم چنین نفر دوم این مسابقات 18 هزار و نفر سوم 12 هزار یورو را برنده خواهند شد.

شطرنج بازان روس حاضر در این مسابقات بدون پرچم کشور روسیه و با پرچم فیده با دیگر شطرنج بازان به رقابت می پردازند. فدراسیون دنیای شطرنج پیش از این اعلام نموده بود که بازیکنان روسیه و بلاروس اجازه به نمایش گذاشتن پرچم ملی در رویدادهای رسمی و پخش سرود ملی خود را نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1533

به "پیروزی شطرنج باز ایران در رقابت های گرندپری، طباطبایی از صعود به مرحله بعد بازماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی شطرنج باز ایران در رقابت های گرندپری، طباطبایی از صعود به مرحله بعد بازماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید