واکسن کرونا ساخت روسیه به زودی روانه بازار می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، کریل دیمیتریو، رئیس بنیاد روسی سرمایه گذاری های تحقیقی اعلام نموده که تحقیقات پیرامون واکسن روسی کرونا به خوبی به پیش می رود و ممکن است که مسکو زودتر از دیگر کشورها بتواند واکسن خود را به مرحله نهایی برساند و روانه بازار کند.

واکسن کرونا ساخت روسیه به زودی روانه بازار می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این مقام روسی در پاسخ به پرسشی درباره چرایی توسعه و سرعت بیشتر روسیه در تحقیقات مرتبط با واکسن کرونا گفت: روسیه زیرساخت های متعددی برای تحقیقات واکسن دارد و باردیگر ما به دلیل دانشمندان و تحقیقات مان در زمینه واکسن در صندلی نخست قرار خواهیم گرفت.

دیمیتریو همچنین در پاسخ به سوالی درباره اتهام زنی کشورهای غربی علیه مسکو در ارتباط با عملیات سایبری و هکری برای سرقت اطلاعات ساخت واکسن از انگلیس، کانادا و آمریکا گفت: اول از همه ما بسیار از شنیدن این خبر متعجب شدیم، چون این اتهام زمانی مطرح شد که ما از توسعه و پیشرفت تحقیقات مان در زمینه فراوری واکسن کرونا خبر دادیم.

امروز همچنین میخاییل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نخستین واکسن کرونا فراوری شده در روسیه قرار است در ماه اوت (ماه آینده میلادی) انجام بگیرد.

وی اعلام کرد: آزمایش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نتایج خوبی داشته است.

لازم به ذکر است روسیه تا به امروز چندین واکسن کرونا ساخته و آزمایش بالینی یکی از واکسن ها به انتها رسیده و نخستین گروه از داوطلبان روس شامل 18 نفر که واکسن کرونا به آنها تزریق شده بود روز پنجشنبه از بیمارستان دانشگاه سیچینوای مسکو مرخص شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 626

به "واکسن کرونا ساخت روسیه به زودی روانه بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا ساخت روسیه به زودی روانه بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید