هیچگونه آلودگی در نان کرمانشاه مشاهده نشده است

به گزارش مجله گرگانلند، دکتر مستوفی گفت: در حوزه سلامت و بهداشت نان سال گذشته هیچ نوع آلودگی میکروبی، قارچی و آلودگی به آفلاتوکسین در نان کرمانشاه مشاهده نشده است.

هیچگونه آلودگی در نان کرمانشاه مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگاران کرمانشاه؛ مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین اضافه نمود: سال گذشته 138 بازرسی از کارخانه های آرد استان صورت گرفت و در هربازدید نمونه برداری نیز انجام شد که خوشبختانه حتی یک مورد استفاده از بلانکیت در سطح نانوایی ها و کارخانه های آرد نداشتیم.

وی گفت: عمده مشکل در پخت نان، استفاده از نمک بیش از حد مجاز است. بیماری های قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر ها است که در اثر عواملی از جمله فشار خون بالا رخ می دهد، نمک هم یکی از عوامل بروز بیماری های قلبی و عروقی است.

دکتر مستوفی اطهار کرد: بر اساس شاخص های وزارت بهداشت میزان استفاده از نمک در نان از 1.8 درصد به 1 درصد کاهش یافته است، ولی با توجه به اینکه در زمینه کیفیت گندم مسائلی وجود دارد نانوایان مجبورند با استفاده از نمک کیفیت خمیر را بالا ببرند.

وی ادامه داد: برنامه های عملیاتی در این زمینه از 15 فروردین ماه سال جاری به دستگاه های مربوطه که در چرخه از مزرعه تا سفره دخیل هستند، ابلاغ شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با اشاره به اینکه نان قوت غالب مردم است که 40 درصد انرژی ساکنان شهر و 60 درصد انرژی روستاییان را تامین می نماید گفت: در این رابطه 4 هزار نظر سنجی از نظر شاخص های تغذیه ای و بهداشتی اجرا شده که پس از آنالیز نتایج ان اعلام می گردد.

وی اضافه نمود: بر اساس تحقیقات اجرا شده شایع ترین نوع کم خونی میان ایرانیان فقر آهن است به همین دلیل از سال های گذشته غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر مستوفی در انتها تاکید نمود: در آینده نیز برنامه وزارت بهداشت غنی سازی آرد گندم با ویتامین دی است با توجه به اینکه کمبود ویتامین در بین ایرانیان وجود دارد و این اقدام می تواند مسائل در این زمینه را کاهش دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1139

به "هیچگونه آلودگی در نان کرمانشاه مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچگونه آلودگی در نان کرمانشاه مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید