هشدار به آقا رضا پروانه سریال پوست شیر ، از تکراری شدن دوری کنید!

به گزارش مجله گرگانلند، معمولاً در سینمای ایران این روال تکراری وجود دارد که وقتی بازیگری در یک کاراکتر می درخشد، فارغ از اتفاقات خوبی که برای او در میان طرفداران سینما می افتد و فیلمنامه های بیشتری به آن ها پیشنهاد می شود، اما خیلی سخت می توانند از آن فضایی که در آن اوج گرفته اند جدا شده و قابلیت های خود را بیشتر نشان دهند.

هشدار به آقا رضا پروانه سریال پوست شیر ، از تکراری شدن دوری کنید!

به گزارش اعتماد، طبیعی است که بازیگرانی در تاریخ سینمای ایران و جهان ماندگار شده اند که توانسته اند در ژانر های مختلف و در قالب کاراکتر های متفاوت ریسک بالایی را بپذیرند و خود را در چالش های پیچیده جهانی بازیگری انداخته و مورد آزمون سخت قرار دهند.

اما قواعد سینما و تولید فیلم و سریال در ایران فرق دارد و این تفاوت از شکل تولید و اکران و پخش گرفته تا مناسبات منحصر به فردی که وجود دارد و این کار را بسیار سخت کرده است. فارغ از بحث تولید و جریانات دیگر در تولیدات سینما و تلویزیون و نمایش خانگی، خطری که قرار است در این نوشته به آن اشاره کنیم، همان انجماد و رکود در یک قالبِ پیروز آزمون پس داده است که در بسیاری از موارد بازیگر را در یک روند نزولی قرار داده است.

این مساله در ابتدای امر یک دلیل بزرگ دارد و آن هم نگاه محدود فیلمسازان و تهیه کنندگان است که بازیگر مورد نظر را خارج از آن نقش تصور نمی کنند و دوست دارند که در همان محدوده پیروزیت آمیز مقطعی حرکت کنند.

یکی از بازیگرانی که این روز ها با یک نقش آفرینی مجذوب کننده و اثرگذار و با ریزه کاری های فراوان توانسته در میان مخاطبان جای پای خود را محکم کند، علیرضا کمالی است که با نقش رضا پروانه در سریال محبوب پوست شیر، ابعاد دیگری از توانایی های خود را به نمایش گذاشت و توانست یک شخصیت جنوب شهری با معرفت و عاشق و متعهد به دوستی را در حد تحسین مخاطبان خاص و عام به نمایش بگذارد.

از همین جا باید گفت که پس از این علیرضا کمالی ناخودآگاه در همان مسیر غلط قرار خواهد گرفت و به احتمال فراوان بیشتر نقش هایی که به او پیشنهاد می شود، یک رنگ و بویی از رضا پروانه خواهد داشت و اگر غیر از این اتفاق بیفتد بسیار مایه خوشحالی است.

یعنی اینکه پیشنهاد دهندگان این را بپذیرند که چنین بازیگرانی قادر هستند در درون و بیرون خود تصویری از کاراکتر های متفاوتی از طبقات مختلف جامعه و با جایگاه و مشاغل و شناسنامه ای متفاوت را ساخته و به اجرا درآورند. البته که انتخاب ها و هوشمندی های شخص بازیگر نیز در این مسیر موثر است و باید ریسک خروج از آن کلیشه پیروز و خلق شخصیتی مجذوب کننده تر و متفاوت تر را بپذیرند تا ماندگار شوند.

در مجموع اینکه آقا رضای پروانه که این روز ها در بیشتر خانه ها صحبت از ظرافت های بازی اوست، در خطر غلتیدن در یک طوفان نقش های تکراری قرار گرفته است که باید با صعه صدر و کشتن آن مجذوب کنندهیت مقطعی، خود را در سطح بالای بازیگری حفظ کند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1744

به "هشدار به آقا رضا پروانه سریال پوست شیر ، از تکراری شدن دوری کنید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار به آقا رضا پروانه سریال پوست شیر ، از تکراری شدن دوری کنید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به آقا رضا پروانه سریال پوست شیر ، از تکراری شدن دوری کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید