نصب دوربین روی بدن پلیس آمریکا با هدف کنترل رفتار

به گزارش مجله گرگانلند، تعدادی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به دنبال ارائه طرحی هستند که به موجب آن رفتار پلیس در این کشور با استفاده از فناوری های جدید قانونمندتر گردد.

نصب دوربین روی بدن پلیس آمریکا با هدف کنترل رفتار

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، طرح پیشنهادی نمایندگان دموکرات کنگره عدالت در روندهای پلیسی نام دارد و بر اساس آن دوربین هایی بر روی لباس نیروهای پلیس نصب می گردد تا عملکرد آنها همواره قابل رصد باشد.

طرح مذکور بعد از قتل جرج فلوید در مینیاپلیس توسط پلیس آمریکا ارائه شده است. قتل وحشیانه این سیاه پوست به اعتراض های گسترده در نقاط مختلف آمریکا منجر شده و ماهیت نژادپرستانه نظام سیاسی و پلیسی ایالات متحده را افشا نموده است.

از جمله موارد پیشنهادی در این طرح علاوه بر نصب دوربین سبک بر روی لباس نیروهای پلیس می توان به ضرورت نصب دوربین بر روی داشبورد خودروهای پلیس نیز اشاره نمود. این دوربین ها باید به محض شروع انجام ماموریت روشن شوند. همچنین در صورت مخفی بودن ماموریت های یادشده لزومی به روشن کردن دوربین نیست.

تصاویر این دوربین ها باید به مدت شش ماه ذخیره شوند و سپس به طور دائمی پاک می شوند. اما اگر تصاویری در خصوص توسل پلیس به زور ضبط گردد، امکان نگهداری آنها تا سه سال وجود دارد. همچنین افرادی که در این فیلم ها تصاویرشان ضبط شده،حق دسترسی به آنها را دارند. این حق برای والدین بچه ها و اعضای خانواده فرد متوفی نیز محفوظ است.

بر اساس این طرح ادارات پلیس حق ندارند بدون حکم قضایی این دوربین ها را به فناوری تشخیص چهره یا هرگونه ابزار تجزیه و تحلیل چهره مجهز نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 555

به "نصب دوربین روی بدن پلیس آمریکا با هدف کنترل رفتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب دوربین روی بدن پلیس آمریکا با هدف کنترل رفتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید