نارضایتی شرکت های انگلیسی از نتایج مخرب برگزیت

به گزارش مجله گرگانلند، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد توافق تجاری برگزیت بین لندن و بروکسل تنها برای تعداد معدودی از شرکت های صادر کننده انگلیسی سود داشته و برای بیشتر این شرکت ها نتیجه عکس داشته است.

نارضایتی شرکت های انگلیسی از نتایج مخرب برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در همه پرسی برگزیت که در ژوئن سال 2016 برگزار گردید 52 درصد شهروندان انگلیسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. به این ترتیب انگلیس به عنوان اولین کشور بعد از بیش از 40 سال عضویت در اتحادیه اروپا این تشکل را ترک کرد. خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه سال 2020 رخ داد.

اما دوران پسا برگزیت بر خلاف وعده های دولتمردان روزگار خوبی برای این کشور و بویژه بخش های مالی نبود و مناقشات در این باره بین بروکسل و لندن همچنان در این دوران هم ادامه داشت.

انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا و بازار واحد این منطقه، برای ارسال کالا به ایرلند شمالی که بخشی از قلمروی این کشور به شمار می رود ولی تابع قوانین تجاری اتحادیه اروپاست، با مشکل جدی روبرو شده و چندین بار درخواست مذاکرات مجدد درباره پروتکل ایرلند شمالی را داده است.

اما اتحادیه اروپا به شدت مخالف این پیشنهاد لندن بوده و خواهان پایبندی به توافقات اجرا شده در معاهده برگزیت است.

به نوشته روزنامه هندلزبلات آلمان، حالا نتایج تازهترین نظرسنجی نشان می دهد که از هر هشت شرکت صادر نماینده بریتانیایی تنها یکی از توافق تجاری برگزیت انگلیس با اتحادیه اروپا سود برده است.

در این نظر سنجی انجمن اتاق های بازرگانی بریتانیا که امروز (پنج شنبه) منتشر شده است تنها 12 درصد شرکت های صادر نماینده گفته اند این پیمان تجاری به آن ها در توسعه تجارتشان یاری نموده است. 71 درصد چنین نظری نداشتند.

بیشتر بیش از 1100 کارآفرین شرکت نماینده در این نظرسنجی گفته بودند که هزینه های بالاتر، بوروکراسی بیشتر و تاخیرها باعث شده که انگلیس در شرایط بدتر رقابتی قرار گیرد.

ویلیام بین، رئیس این انجمن تاکید نمود که تقریبا همه شرکت های حاضر در این نظرسنجی کمتر از 250 کارمند دارند و این شرکت های کوچکتر هستند که بیشتر از همه موانع تازه به وسیله توافق تجاری برگزیت را احساس می نمایند. به گفته وی این شرکت ها زمان، پول و پرسنل کافی برای پرداخت این هزینه های اضافی را ندارند.

این انجمن از دولت انگلیس خواست در مذاکرات بیشتر با اتحادیه اروپا برای کنترل های ساده و قوانین آسان تر به ویژه در بخش مواد غذایی شرکت کند. این انجمن بر این باور است که علاوه بر این شرکت های انگلیسی برای مقابله با چالش های تازه به حمایت های بیشتری احتیاج دارند.

پیمان تجاری برگزیت که در آخرین لحظات به جای مانده بین بروکسل و لندن مورد توافق نهاده شد حدود یک سال است که اجرایی شده و در این مدت تجارت بین اتحادیه اروپا و انگلیس به صورت قابل توجهی پیچیده تر شده و کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1522

به "نارضایتی شرکت های انگلیسی از نتایج مخرب برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی شرکت های انگلیسی از نتایج مخرب برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید