معرفی انواع نون و کالری متناسب سلامت انسان

به گزارش مجله گرگانلند، انواع نان جایگاه خاصی در سفره ما ایرانیان دارد و بیشتر ما حداقل در یکی از وعده های غذایی سه گانه یا میان وعده ها، از انواع نان استفاده می کنیم. با توجه به کوتاه بودن تاریخ مصرف نان در شرایط نگهداری معمولی، خرید نان آنلاین یاری خواهد نمود تا بتوانیم زود به زود نان تازه خریداری نموده و مقدار دورریز خود را نیز کاهش دهیم.

معرفی انواع نون و کالری متناسب سلامت انسان

با توجه به تنوع نان های موجود در کشور ما، دانستن کالری هر یک از آن ها، یاری می نماید تا تصمیم گیری بهتری برای خرید برترین نان متناسب با شرایط بدنی خود داشته باشیم. در این مطلب قصد داریم نگاهی به انواع نان و مقدار کالری هر یک بیندازیم. با ما همراه باشید.

انواع نان

از انواع نان های خوشمزه و پرفروش در کشور ما، موارد زیر را داریم:

نان سنگک

یکی از برترین انواع نان ایرانی، نان سنگک است که از آرد کامل تهیه می شود. این نان هم محبوبیت بیشتری دارد و هم به لحاظ سلامت و مفید بودن برای بدن، در رتبه بهتری قرار گرفته است. هر 6 در 6 سانتی متر از این نان، به مقدار 70 کیلوکالری، انرژی دارد.

نان بربری

یکی از پرطرفدارترین نان های ایرانی که به لحاظ اصالت به خطه آذربایجان تعلق دارد، نان بربری است. این نان از آرد گندم نیمه کامل تهیه شده و در مدل های ساده و کنجدی (خاش خاشی) عرضه می شود.

مقدار کالری یک تکه 5 سانتی متر مربعی از نان بربری، نزدیک به 80 کیلوکالری انرژی دارد و اگر بخواهید به همراه این نان دلی از عزا دربیاورید، حجم زیادی کالری تنها از خود نان دریافت خواهید کرد.

نان تافتون

نان تافتون داغ را نمی توان رد کرد. بوی مطبوع پخت این نان، برای هر کسی مجذوب کننده است و مقدار کالری آن نیز در مقایسه با نان بربری کمتر است.

معادل همان مقدار نان بربری، یعنی یک مساحت 5 سانتی متر مربعی از نان سنتی تافتون، تنها 30 کیلوکالری دارد.

نان لواش

نان لواش اصالتا مربوط به کشور ارمنستان است و البته سال هاست که در میان ایرانیان نیز رونق پیدا نموده است. این نان در مقایسه با دیگر نان ها، نازک تر بوده و از آرد سفید و جوش شیرین تهیه می شود. مقدار هر 5 سانتی متر مربعی از نان لواش، به مقدار 20 کیلوکالری انرژی دارد.

نان جو

نان جو، به عنوان نان رژیمی شناخته شده و برای افرادی که رژیم غذایی دیابتی دارند، کاربرد دارد. فیبر بالایی که در نان جو داریم، این نان را به یک گزینه عالی برای کاهش وزن تبدیل ساخته است. مقدار انرژی در یک تکه نان جو 10 سانتی متر مربعی، نزدیک به 65 کیلوکالری است.

نان سوخاری

نان سوخاری از نان های محبوب برای وعده صبحانه است که برای دیابتی ها نیز یک نان رژیمی ایده آلبه حساب می آید. به ویژه افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند، نان سوخاری را باید در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

در صورتی که نان سوخاری شیرین نشده باشد، یک برش از آن، به مقدار 35 کیلوکالری انرژی دارد.

نان باگت

نان باگت یا همان نان فرانسوی، از آرد گندم سفید تهیه شده و برای درست کردن ساندویچ های خوشمزه و متنوع، به کار برده می شود. هر 60 گرم نان باگت، به مقدار 150 کیلوکالری انرژی دارد و از این لحاظ، باید این نان را در شمار نان های با کالری بالا قرار داد.

نان همبرگری

اگر سراغ نان همبرگری را بگیرید، این نان در شمار نان های خوشمزه قرار گرفته است. این نان نه تنها رژیمی نیست، بلکه در شمار نان های با کالری بالا بوده و در صورت زیاده روی در مصرف آن، ریسک افزایش وزن را به همراه دارد. مقدار انرژی در هر نان همبرگری میانه، نزدیک به 150 کیلوکالری است.

نان تست

اصلیت نان تست به کشور انگلستان بازمی شود. به طور معمول این نان از آرد گندم و آرد روگن تهیه شده و با حرارت تماشا، ترد و خوشمزه می شود. مقدار انرژی هر برش از نان تست، چیزی در حدود 80 کیلوکالری است.

خرید نان آنلاین از اسنپ فود

خبر خوب این که شما می توان انواع نان تافتون و نان لواش، نان بربری، نان بولکی یا بلکی و ... را از اسنپ فود به صورت آنلاین بخرید. به این شکل دیگر نیازی نیست که برای خرید نان به نانوایی مراجعه کنید. به طور مثال به راحتی امکان خرید آنلاین نان سنگک وجود دارد.

این فرصتی است که دیگر برای خرید حضوری نان تازه و داغ در صف نانوایی، منتظر نمانید و خرید اینترنتی نان را مانند دیگر خریدهای آنلاین تجربه کنید.

کلام آخر

با داشتن آگاهی در مورد مقدار کالری انواع نان ها، شما می توانید انتخاب بهتری، با توجه به نیازهای تغذیه ای خود داشته باشید. به علاوه در وبلاگ اسنپ فود، طرز تهیه انواع نان و خمیر آورده شده و در صورتی که مایل باشید، می توانید در منزل پخت نان خوشمزه و داغ را امتحان کنید. شما کدام یک از انواع نان که در بالا معرفی گردید را بیشتر پسندیده و در رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنید؟

منبع: همگردی
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1717

به "معرفی انواع نون و کالری متناسب سلامت انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع نون و کالری متناسب سلامت انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید