مرگ بیماران کلیوی؛ هزینه تمام شده گرانی داروها

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران/زنجان مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: متاسفانه سال جاری به علت افزایش هزینه ها، بسیاری از بیماران دیالیزی تحت حمایت انجمن در استان جان خود را از دست می دهند، به طوری که به میزان تشکیل پرونده همان میزان بیمار فوت می نمایند.

مرگ بیماران کلیوی؛ هزینه تمام شده گرانی داروها

محمدرضا طهماسبی ظهر امروز (23 آبان ماه) در نشست خبری که در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان برگزار گردید، اظهار کرد: از ابتدای سال 63 تا به امروز 2000 پرونده در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تشکیل شده که 1600 نفر با مراقبت و کمک های مردمی پیشگیری شده و از چرخه دیالیز خارج شده اند و بیش از 400 بیمار دیالیزی در دو مرکز زنجان و مراکز شهرستانی تحت درمان دیالیز هستند.

وی در رابطه با علت کاهش بیماران احتیاجمند به پیوند کلیه در استان، اضافه نمود: 50 درصد از بیماران تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان، احتیاجمند پیوند کلیه هستند که متاسفانه به علت افزایش هزینه دارویی، درمانی و آزمایشی، سالانه 15 نفر پیوند کلیه انجام می دهند، در حالی که طی سال های قبل از شیوع کرونا این تعداد 40 نفر بود.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر بیماران انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان از قشر ضعیف جامعه بوده و احتیاجمند کمک های خیرین سلامت برای رهایی از درد و رنج دیالیز هستند، توضیح داد: اکنون یک بیمار باید 100 میلیون تومان هزینه برای عمل پیوند کلیه هزینه کند که در این زمینه نیز باید کمک رسان بیماران باشیم.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان در رابطه با مسائل موجود در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گفت: گرانی داروهای مورد احتیاج بیماران کلیوی، نایاب بودن داروهای خارجی، از جمله مسائل اساسی بیماران دیالیزی بوده که متاسفانه سال جاری به علت افزایش هزینه ها و ناتوانی تهیه داروها، آزمایش ها و سایر هزینه های درمان، بسکمک از بیماران دیالیزی جان خود را از دست می دهند.

طهماسبی با بیان اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان هیچ درآمدی جز کمک خیرین و مردمی ندارد، اظهار کرد: این انجمن خیریه برای راه اندازی بخش دندانپزشکی احتیاج به فراهم کردن تجهیزات مورد احتیاج و راه اندازی بخش رادیولوژی، سنگ شکن احتیاجمند مشارکت و کمک خیرین سلامت کشور دارد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر بخش دولتی با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، گفت: متاسفانه این انجمن به علت اینکه آب و برق آن خدماتی بوده و درمانی نیست، ماهیانه 20 تا 25 میلیون تومان هزینه آب و برق پرداخت می نماید و گاز این انجمن چند وقت پیش قطع و مسائلی در این زمینه به وجود آمده بود. لازم به ذکر است برای گرفتن مجوز راه اندازی بخش های مختلف، فرایند طولانی را گذرانده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1402

به "مرگ بیماران کلیوی؛ هزینه تمام شده گرانی داروها" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرگ بیماران کلیوی؛ هزینه تمام شده گرانی داروها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بیماران کلیوی؛ هزینه تمام شده گرانی داروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید