قصد آمریکا و انگلیس برای تشدید تحریم ها علیه روسیه

به گزارش مجله گرگانلند، منابع خبری آژانس بلومبرگ از قصد دولت آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، به بهانه وجود تسلیحات شیمیایی اعلام نشده در این کشور خبر داده اند.

قصد آمریکا و انگلیس برای تشدید تحریم ها علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، آژانس خبری بلومبرگ به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که ایالات متحده و انگلیس در حال آنالیز امکان اعمال تحریم های مضاعف علیه روسیه، به دلیل استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی هستند. صحبت بر سر گزینه های مختلف برای اعمال فشار بر مقامات مسکو با استفاده از ایجاد محدودیت های مضاعف برای تجار روسی تا تحریم های مربوط به بدهی های دولتی روسیه است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، دولت انگلیس میخواهد تا به وسیله سازمان منع سلاح های شیمیایی علیه روسیه دست به اقدام بزند. ایالات متحده نیز به نوبه خویش در نظر دارد تا در صورت عدم تضمین مسکو درباره استفاده از سلاح شیمیایی و عدم مجوز برای بازرسی های مرتب از تاسیساتی که گویا این نوع مواد نگهداری می شوند، بسته جدید تحریم های ضدروسی را اعمال کند.

بلومبرگ یادآور شده است که اتحادیه اروپا نیز میخواهد تحریم های مربوط به بدهی های دولتی روسیه را آنالیز کند.

پیش از این، روز پنج شنبه وزارت امور خارجه آمریکا شرط خودداری از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را نام برد. بدین ترتیب که برای اجتناب از دور دوم تحریم های، طرف روسی باید تمامی تسلیحات شیمیایی اعلام نشده خود را اعلام و از بین ببرد.

در واکنش به این ادعا، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز یادآور شد که آمریکا خود اصلی ترین دارنده سلاح های شیمیایی است، ولی سعی می نماید تا با متهم کردن دیگران، مباحثات بین المللی را از این واقعیت منحرف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1025

به "قصد آمریکا و انگلیس برای تشدید تحریم ها علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد آمریکا و انگلیس برای تشدید تحریم ها علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید