غارهای الفنتا، از جاذبه های تاریخی بمبئی

به گزارش مجله گرگانلند، بد نیست بدانید که غارهای باستانی الفنتا تا سده 1500هم همچنان به اسم نیایشگاه مورد استفاده قرار می گرفت.

غارهای الفنتا، از جاذبه های تاریخی بمبئی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

اطلاعات مختصری درباره غارهای الفنتا

مکان: هند

نوع: فرهنگی

منطقه : آسیا و اقیانوس آرام

شهر بمبئی

بمبئی (مومبای) مرکز استان ماهاراشترا از مهم ترین شهرهای کشور هند است. شهر بمبئی یکی از شهرهای عظیم و پرجمعیت هندوستان و مرکز تجارتی آن به تعداد می رود که دارای آثار تاریخی و جاذبه های تماشای بسیاری است.

تصاویر غارهای الفنتا

غارهای الفنتا مجموعه ای غارهای باستانی شگفت انگیز هستند که در جزیره الفنتا در بندر بمبئی و 10 کیلومتری شهر بمبئی قرار گرفته اند. غارهای الفنتا در قرن پنجم میلادی ساخته شده اند و شامل مجمسه ها و تندیس های سنگی کوچک و عظیم بی نظیری هستند که همگی به شیوا، خدای هندوها اختصاص پیدا نموده اند.

عکس های غارهای الفنتا

بد نیست بدانید که غارهای باستانی الفنتا تا سده 1500 هم همچنان به اسم نیایشگاه مورد استفاده قرار می گرفت. از شهر بمبئی با کشتی می توانید یک ساعته خود را به غارهای الفنتا برسانید و از یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری بمبئی تماشا کنید.

منحنی بدن شیوا (پادشاه پایکوبی)، و یا بسیاری از پایکوبینده های مسلح کیهانی، و سه چهره از تریمورتی (به نمایندگی از جنبه های خالق، حافظ، و ناوشکن) بر روی دیواره های غارهای الفنتا حکاکی شده اند.

غارهای الفنتا در هند

غارهای الفنتا در شهر بمبئی

آدرس غارهای الفنتا

برای رفتن به غارهای الفنتا Elephanta Caves باید به دروازه هند Gateway of India در بمبئی بروید و از آنجا یک قایق بگیرید. حدودا یک ساعت در این سفر روی دریا خواهید بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1257

به "غارهای الفنتا، از جاذبه های تاریخی بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای الفنتا، از جاذبه های تاریخی بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید