ظریف با نخست وزیر کویت دیدار کرد

به گزارش مجله گرگانلند، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات منطقه خلیج فارس امروز در کویت با نخست وزیر این کشور دیدار و مصاحبه کرد.

ظریف با نخست وزیر کویت دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار و مصاحبه با مقامات کشورهای منطقه خلیج فارس امروز پنج شنبه در کویت با شیخ صباح الخالد نخست وزیر دولت کویت دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران و کویت مصاحبه و مصاحبه کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور در حوزه های مختلف بر ضرورت گسترش و تقویت مناسبات فی مابین و به فعلیت رساندن ظرفیت های موجود خصوصاً در حوزه های اقتصادی و تجاری، تأکید کرد.

ظریف آخرین تحولات منطقه از نگاه کشورمان و همچنین مصاحبه با کشورهای 1+4 در وین را تبیین و سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه همزمان با برگزاری مصاحبهها در وین را بیانگر توجه ویژه کشورمان به موضوعات و روابط در منطقه و با همسایگان دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت تلاش های جمهوری اسلامی ایران و کویت در ایجاد و تحکیم عنصر مصاحبه با هدف حل مسائل و مسائل موجود و گسترش همکاری های چندجانبه توسط کشورهای منطقه تأکید کرد.

شیخ صباح الخالد نخست وزیر کویت نیز در این دیدار با استقبال از سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کویت و ضرورت مراودات بین مقامات دو کشور، به ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری های فی مابین اشاره کرد و نگاه کویت به موضوعات منطقه و ابتکار عمل در مصاحبههای منطقه و نقش پیشین کویت و جایگاه کشورمان را مورد تأکید قرار داد.

نخست وزیر کویت از استمرار مصاحبهها در وین ابراز خرسندی و امیدواری کرد که این مصاحبهها به نتایج مثبتی نائل شود.

همکاری ها در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با کرونا، مسائل محیط زیست، مسائل کنسولی و ویزا و برخی مسائل مربوط به لنج های ایرانی در بنادر کویت از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1122

به "ظریف با نخست وزیر کویت دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با نخست وزیر کویت دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید