طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی

به گزارش مجله گرگانلند، اگر گذرتان به مطب دندانپزشک ها افتاده باشد و کمی دقت نموده باشید احتمالا متوجه حضور برجسته رنگ آبی در آنجا شده اید. استفاده از رنگ سبز و آبی روشن در کنار رنگ های خنثی در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، در ایجاد حس آرامش در مراجعه کنندگان بسیار موثر است. اما رعایت چه نکات دیگری در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی یاری می نماید تا بیشترین کیفیت خدمات و بعلاوه رضایتمندی مشتری ها حاصل گردد؟ با ما همراه باشید تا به آنالیز تخصصی این موضوع بپردازیم.

طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی

اصول طراحی مطب دندانپزشکی

تمیز و مرتب بودن بسیار زیاد محیط و مطب دندانپزشکی از نکات بسیار مهم بوده و لذا طراحی و متریال مورد استفاده باید به گونه ای باشد که کاملا این تمیزی را برجسته کند. به طور کلی انسان ها کوشش می نمایند در محیطی تمیز و به دور از آلودگی زندگی نمایند. رفت و آمد زیاد مراجعه نمایندگان در مطب دندانپزشکی از یک سمت و ارتباط مستقیم این محیط با سلامت افراد از سوی دیگر، دلایل قابل توجهی هستند که شما را به سمت تمیز نگه داشتن وسواس گونه این مکان ها راهنمایی می نمایند.

رعایت یکسری نکات و به کار بردن خلاقیت در طراحی مطب دنداپزشکی می تواند هدف ما را برجسته کند و مطب دندانپزشکی به عنوان مطبی لوکس و پاکیزه در فکر مشتریان ثبت گردد. استفاده از رنگ سفید براق در دیوارها و سقف و حتی میزها و کابینت ها در نشان دادن تمیزی مطب بسیار کارآمد است. رنگ سفید از طرفی می تواند حس تمیزی و سفیدی دندان ها را برای مراجعه نمایندگان ایجاد کند. ایجاد چنین حسی، اعتماد افراد به دندانپزشک را نیز به همراه دارد. نورپردازی مناسب نیز در کنار رنگ سفید بسیار موثر بوده و نتیجه را دوچندان می نماید.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

اگر دندانپزشک دارای تخصص بچه ها است، بهتر است که در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی، از رنگ های شاد و بچه هاه مانند صورتی و آبی روشن استفاده گردد. بعلاوه با توجه به اینکه بچه ها سریع سرگرم می شوند، می توان ابزارها و وسایلی برای تفریح آنها در این اتاق به کار برد. سرگرم شدن کودک می تواند منجر به فراموشی درد گردد.

مبلمان مطب دندانپزشکی

استفاده از مبلمان نرم و راحت در اتاق انتظار مطب دندانپزشکی، باعث ایجاد حس آرامش و امنیت خاطر در مراجعه نمایندگان شده و می تواند در کاهش استرس و اضطراب بیماران یاری نماینده باشد. بنابراین بهتر است در درجه اول بر اساس تعداد مراجعه نمایندگان، تعداد مبل و صندلی کافی فراهم گردد و در درجه بعدی تا حد امکان از مبل ها و صندلی های فوق العاده راحت و نرم استفاده گردد.رنگ رویه مبل ها نیز بهتر است با رنگ محیط همخوان باشد.

نکات دیگری که در دیزاین مطب دندانپزشکی باید مدنظر قرار دهید:

از شلوغ کردن فضای مطب خودداری کنید و سعی کنید از ابزارهای ساده و مینیمال بهره ببرید.

استفاده از رنگ های آبی روشن و سبز روشن باعث ایجاد آرامش در افراد می گردد.

از رنگ های متناسب در اتاق انتظار و اتاق معاینه بهره ببرید تا یکپارچگی محیط حفظ گردد.

محیط دندانپزشکی باید از فضای کافی برخوردار باشد. کوچک بودن بیش از حد فضا باعث ایجاد حس خفگی می گردد.

استفاده از متریال مناسب بسیار کارآمد است. مثلا استفاده از سنگ های آنتی باکتریال روی میزها و کابینت ها به جلوگیری از انتقال میکروبها یاری می نماید. بعلاوه استفاده از آلومینیوم و فلزات براق مشابه حس استرلیزه بودن را می دهد. برای کف مطب نیز میتوان از متریال اپوکسی استفاده کرد.

نهایتا توجه داشته باشید که یک مطب خوب باید به مقدار کافی کارآمد باشد. یعنی هم دندانپزشک بتواند به برترین نحو ممکن و بدون خستگی به ابزار خود دسترسی داشته باشد و به علت حضور طولانی مدتش در مطب احساس دلزدگی در او پدیدار نگردد و هم مراجعه نمایندگان باید از احساس آرامش کافی برخوردار باشند.

نگه داری گل و گیاه های طبیعی در اتاق انتظار، علاوه بر تصفیه طبیعی هوا می تواند باعث ایجاد طراوت و شادابی گردد.

عکس مطب دندانپزشکی

در این مقاله عکس هایی از مطب دندانپزشکی لوکس ارائه کردیم که می توان ایده های خوبی از آن ها برای طراحی داخلی مطب چشم پزشکی گرفت. برای مشاهده نمونه های بیشتر عبارت Dental office photo یا dental office ideas را در گوگل جستجو کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1639

به "طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی و دیزاین مطب دندانپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید