صدا دادن مفاصل بدن چه خطری دارد؟

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران : گاهی ممکن است بعضی از مفاصل بدن در حین حرکت فراوری صدا کند و این موضوع به وسیله فرد حس گردد.

صدا دادن مفاصل بدن چه خطری دارد؟

بسیاری از افراد عادت دارند که مفاصل بدن خود را صدا دهند.

به گزارش خبرنگاران، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: اگر صدا دادن مفاصل با درد همراه باشد، ممکن است فرد دچار بیماری شده باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه تا با آنالیز دقیق مفاصل دلیل اصلی، معین و درمان آن شروع گردد.

برزو قزوینیان در مورد دلیل صدا دادن مفاصل بدن، اظهار کرد: گاهی ممکن است بعضی از مفاصل بدن در حین حرکت فراوری صدا کند و این موضوع به وسیله فرد حس گردد؛ این صداها حتی گاهی شبیه صدای ساییده شدن دو جسم روی هم است که می تواند علل متفاوتی زمینه ساز آن باشد.

دلیل صدای مفاصل بدن

قزوینیان با تاکید بر اینکه گاهی دلیل صدای مفاصل بدن حرکت تاندون و لیگامان است، توضیح داد: تغییر شرایط تاندون ها و لیگامان های اطراف مفاصل باعث می گردد تا آنها از روی برجستگی های استخوانی اطراف مفاصل عبور کند و شاهد شنیده شدن صدا از مفاصل بدن باشیم.

وی تاکید نمود: اگر صدا دادن مفاصل همراه با درد باشد، ممکن است فرد دچار بیماری شده باشد که در این صورت ضروری است به پزشک متخصص مراجعه تا با آنالیز دقیق مفاصل دلیل اصلی معین و درمان آن شروع گردد، اگر صدا دادن مفاصل بدون درد باشد، احتیاج به اقدام درمانی خاصی نخواهد داشت.

تورم دست با صدا دادن مفاصل بدن

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اضافه نمود: هنوز به طور قطعی معین نشده است که صدا درآوردن از مفاصل انگشتان دست و پا مضر و مشکل ساز باشد، اما بعضی محققان معتقدند انجام این کار در دراز مدت می تواند باعث تورم دست و کاهش قدرت مشت کردن در انگشتان گردد، پس بهتر است از انجام این کار خودداری گردد.

منبع: رکنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1514

به "صدا دادن مفاصل بدن چه خطری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدا دادن مفاصل بدن چه خطری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید