شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با بهره برداری از آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، غربالگری و شناسایی واریانت های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان پذیر است که سه مورد ابتلا به کرونای هندی تایید شد.

شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مهدی دلاوری اظهار کرد: این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت های مختلف کرونا نموده است.

وی اضافه نمود: با استفاده از توان این آزمایشگاه تعدادی سویه مشکوک به هندی تشخیص داده شده و بر اساس نامه دریافتی از مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت سه نمونه ابتلا به کرونای هندی تایید شد.

به گزارش خبرنگاران، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تشخیص قطعی این سه بیمار، بیانگر چرخش ویروس در منطقه بوده و با توجه به اینکه قدرت سویه هندی در انتقال به سایر افراد بیشتر از سویه انگلیسی است احتمال وجود بیشتری از این سویه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بسیار زیاد است.

دلاوری گفت: نگاه کلی به شرایط کرونا در منطقه نشان می دهد متاسفانه آمار موارد سرپایی و بستری چند روز اخیر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل فرایند افزایشی دارد و با توجه به شرایط موجود، احتمال موج پنجم کرونا بیش از پیش افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: از همشهریان تقاضا داریم شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر قرار داده و در انجام این ضوابط اهتمام داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، توضیح داد: واکسیناسیون به معنی ایجاد ایمنی کامل نیست و احتمال مبتلا شدن افراد واکسینه شده هم وجود دارد، پس افرادی که واکسن را دریافت نموده اند حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را هم رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1210

به "شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید