آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امسال ضمن دریافت مصوبه ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه براساس مصوبه مجلس ردیف بودجه ای هم برای این پارک تعیین شد.

آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به رشد نوآوری و فناوری در این دانشگاه گفت: در سال جاری مصوبه ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه را دریافت کردیم و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای هم برای این پارک مشخص شده است که به زودی و با آغاز سال تحصیلی این پارک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. درحال حاضر جز چند دانشگاه مستقر در شهر تهران هستیم که دارای پارک علم و فناوری هستند.

معتمدی نام کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دانشگاه و حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است که این صندوق هم فعالیت خود را از سال تحصیلی نو آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر 9 مرکز نوآوری و فناوری در دانشکده های دانشگاه راه اندازی شده است که درسال تحصیلی نو این مراکز افزایش خواهند یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه اندازی برج شماره 2 فناوری دانشگاه در آغاز سال تحصیلی خبرداد و گفت: با همکاری شهرداری منطقه، دو طبقه این برج به شرکت های دانش بنیان فعال در امور شهری اختصاص خواهد یافت. همچنین یک طبقه از این برج هم به صندوق پژوهش و فناوری و یک طبقه هم به ابررایانه امیرکبیر (سیمرغ) اختصاص داده می شود.

وی گفت: این دانشگاه به لحاظ شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها درمیان دانشگاه های کشور مقام نخست را با بیش از 320 شرکت دانش بنیان و واحد فناور دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1289

به "آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید