شاعر مرودشتی با پایکوبی درد و پایکوبان پای دار به بازار کتاب آمد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، جلیل مرادی، نویسنده، شاعر، منتقد ادبی و معلم بازنشسته مرودشتی همزمان دو مجموعه دوبیتی با نام های پایکوبی درد و پایکوبان پای دار را به بازار نشر عرضه کرد.

شاعر مرودشتی با پایکوبی درد و پایکوبان پای دار به بازار کتاب آمد

مرادی، در ارتباط با فرآیند آثار تازه منتشر شده اش به خبرنگار ایبنا شرح داد: پایکوبی درد و پایکوبان پای دار دو کتاب در قالب خشتی 15 در 15 در 72 صفحه که هر کدام متشکل از 61 دوبیتی است که توسط نشر نویسندگان پارس و هر کدام با شمارگان 1000 نسخه خردادماه 99 وارد بازار نشر شده است.

این دوبیتی سرای مرودشتی ادامه داد: گذراندن دوران کودکی در روستای حسن آباد رامجرد مرودشت، دویدن در گندمزارها، راه رفتن با پای برهنه در شلتوک زارها، باران خوردن های طولانی در بیابان ها؛ و شنیدن آواز پرندگان، پرواز دسته دسته مرغابی های مهاجر در آسمان ده و مخصوصاً تماشای شب های تاریک پرستاره، همه و همه خود سرود و شعر هستی بوده اند.

این شاعر اضافه کرد: در هر جایگاهی که به سر برده ام، توجه به هم نوعان، از مهمترین اولویت هایم بوده است و کوشش نموده ام که از مردم جدا نشده و زبان گویای آن ها باشم. در همه مراحل زندگی در کنار مردم زیسته و در سختی ها و گرفتاری های آن ها سهیم و شریک بوده ام.

وی ادامه داد: خدای عظیم را ممنونم که بر من منت نهاد و توانایی ابراز احساسات و عواطف انسان را به زبان شعر به من ارزانی بخشید و فرصتی داد تا از زبان همه عاشقان دوبیتی هایی بسرایم و به مردم فرهیخته ایران زمین پیشکش کنم.

این شاعر مرودشتی که عمری در آموزش و پرورش کوشیده است، در مورد مضامین دوبیتی های منتشر شده خود، گفت: دوبیتی های پای کوبان پای دار، برگرفته از درد دل های توده های مردم است و موضوع اجتماعی دارد و دوبیتی های پایکوبی درد، که عشق را از زبان همه عاشقان دلسوخته بیان می دارد، با موضوعی کاملا عاشقانه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 563

به "شاعر مرودشتی با پایکوبی درد و پایکوبان پای دار به بازار کتاب آمد" امتیاز دهید

2 کاربر به "شاعر مرودشتی با پایکوبی درد و پایکوبان پای دار به بازار کتاب آمد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاعر مرودشتی با پایکوبی درد و پایکوبان پای دار به بازار کتاب آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید