سفارت ایران در پاکستان: مردم ایران، تروریسم پزشکی آمریکا را فراموش نمی کنند

به گزارش مجله گرگانلند، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد صریح از تروریسم اقتصادی و پزشکی آمریکا، از کمک های کشورهای دوست و همسایه در مقابله با کرونا تقدیر کرد.

سفارت ایران در پاکستان: مردم ایران، تروریسم پزشکی آمریکا را فراموش نمی کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با صدور بیانیه ای از اقدامات زورگویانه مبتنی بر تروریسم اقتصادی و پزشکی دولت آمریکا علیه ایران در برهه تلاش های ایران در مهار ویروس کرونای جدید انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه فرانتیر پست سفارت ایران در پاکستان اعلام نمود که رفتار غیرمسئولانه ایالات متحده علیه ایران، نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: هنگامی که شیوع ویروس خطرناک کووید -19 به طور فزاینده ای بر جهان تاثیر گذاشته و مردم بیش از 150 کشور جهان با آن روبرو شده اند، برخی از اقدامات غیرانسانی تاثیر منفی بر مبارزه هماهنگ و جهانی در برابر این بیماری کشنده و مسری می گذارد.

در این بیانیه آمده است که تحریم های آمریکا علیه ایران نه تنها بر خلاف معیارهای بشردوستانه و حقوق بین الملل است، بلکه ایران را از دسترسی به دارو، تجهیزات پزشکی محروم می کند.

در این بیانیه تاکید شده که بدون شک تمام آن هایی که با رعایت تحریم های ظالمانه آمریکا از واردات تجهیزات مورد نیاز ، دارو به ایران جلوگیری می کنند در این جنایت علیه بشریت شریک هستند و حافظه تاریخی ملت ایران هرگز در این زمینه پاک نمی شود.

در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا به صورت ریاکارانه و غیر قابل تصریح اعلام کرده است که دارو و مواد غذایی مشمول تحریم ها نیست، اما از سوی دیگر در این برهه حساس شیوع ویروس، با سوء استفاده از تمرکز رسانه ها بر روی ویروس کرونا، اقدام به افزایش تحریم ها علیه ایران کرده و به دنبال جلوگیری از انتقال کمک های بین المللی به دولت ایران است.

در این بیانیه تصریح شده که همکاری سازمانهای بین المللی و مساعدت مردم و دولت در کشورهای دوست مانند چین، پاکستان، ترکیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه بسیار دلگرم کننده بوده و دولت و ملت ایران هرگز این کمک ها را در روزهای سخت فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 404

به "سفارت ایران در پاکستان: مردم ایران، تروریسم پزشکی آمریکا را فراموش نمی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت ایران در پاکستان: مردم ایران، تروریسم پزشکی آمریکا را فراموش نمی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید