اکوسیستم تجهیزات و ابزارهای شناختی ایجاد می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درچارچوب اهداف و راهبرد معین شده خود کوشش می نماید با اجرای برنامه های حمایتی از طرح های تحقیقاتی به رشد، توسعه، بومی سازی و تامین نیازهای مراکزعلمی و پژوهشی به تجهیزات ،ابزارها و سیستم های در حوزه شناختی در داخل کشور یاری کند.

اکوسیستم تجهیزات و ابزارهای شناختی ایجاد می گردد

دکتر محمد حسین مقامی کارشناس ستاد علوم شناختی گفت: امید است با تشکیل اکوسیستم تجهیزات و سیستم های شناختی مقدار وابستگی مراکزعلمی و تحقیقاتی برای تامین نیازها به خارج کاهش یابد و گام های موثری برای دستیابی به خودکفایی برداشته گردد.

وی اضافه کرد: همزمان با رونمایی اخیر از سی دستآورد فنی و تخصصی حاصل از اجرای طرح های تحقیقاتی محققان و متخصصان حوزه علوم شناختی در نمایشگاه بین المللی تهران درخواست های مراکز علمی و دانشگاهی برای خرید تجهیزات و سیستم های شناختی افزایش یافت.

مقامی گفت: در این برنامه 40 درخواست برای خرید 19 محصول شناختی به وسیله 9 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه شناختی ارائه شد. از این رو اقدامات لازم برای تامین نیازهای این مراکز از سوی ستاد توسعه علوم شناختی و معاونت علمی و با یاری صندوق حمایت از سرمایه گذاری در زیست فناوری در جریان است.

به گفته وی مراکز علمی و تحقیقاتی خواستار خرید تجهیزات و ابزارهای شناختی در زمینه های ایمپلنت های مغزی، تحریک الکتریکی عمقی مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، رهگیر چشمی ، الکترود و سیستم های ثبت و تحریک مغزشده اند.

مقامی خاطر نشان کرد: با تشکیل اکوسیستم شناختی تجهیزات و ابزارها درحوزه شناختی در آینده شاهد پیشرفت های چشمگیری درامر طراحی، فراوری، ساخت و بومی سازی سیستم ها و نیز دستیابی به برنامه های خودکفایی در این زمینه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1589

به "اکوسیستم تجهیزات و ابزارهای شناختی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اکوسیستم تجهیزات و ابزارهای شناختی ایجاد می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوسیستم تجهیزات و ابزارهای شناختی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید