رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

به گزارش مجله گرگانلند، خبرنگاران: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف جهان را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در بعضی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید بعضی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی خبرنگاران، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همواره ما را با نظراتتان کمک کنید.

****

رکورد سریعترین اسنوبایک سواری معکوس

مربی اسکی هرمان کخ (Hermann Koch) سال گذشته رکورد سریعترین اسنوبایک سواری معکوس در راستا یک کیلومتر را در اتریش به دست آورد. او مسافت یک کیلومتر را به طرز باورنکردنی در 2 دقیقه و 35.99 ثانیه پیمود. ski-bob یک وسیله نقلیه برای سرخوردن در سراشیبی برفی است و از یک قاب دوچرخه و فرمان تشکیل شده که به جای چرخ به چوب اسکی متصل هستند. اسنوبایک احتیاج به مهارت و تمرین زیادی دارد. این اولین باری نبود که هرمان رکورد گینس به دست می آورد. او قبلا رکورد بیشترین فاصله عمودی با اسکی-باب را در 12 ساعت به فاصله 32736 متر در سال 2007 به نام خود ثبت نموده است. او این رکورد را همراه با دوستش هارالد برنتر (Harald Brenter) به دست آورد. آنها همچنین در سال 2013 رکورد بیشترین فاصله عمودی طی شده با اسکی-باب در یک ساعت را که 3086 متر است را به دست آوردند.

رکورد بالاترین ارتفاع قاپیدن توپ کریکت

کاپیتان سابق کریکت انگلستان ناصر حسین در 14 جولای رکورد بالاترین ارتفاع قاپیدن توپ کریکت را به دست آورد. او توانسته بود یک توپ کریکت را که از یک درون در ارتفاع 32 متری به زمین افتاد را بگیرد. اما این رکورد حسین را راضی نکرد و این بار او تصمیم گرفت توپی را که از ارتفاع 49 متری علیرغم هوای بادی روز بگیرد. توپ قبل از رسیدن به دستان حسین تقریبا با سرعت 74 مایل بر ساعت فرود می آمد. حسین در سال های 1999 تا 2003 کاپیتان تیم کریکت انگلستان بود. او همچنان در کوشش برای ثبت رکوردهای جدید است.

پیرترین اسکی باز روی آب با پای برهنه

گرگ سمپل (Greg Sample) از امریکا رکورد دنیای گینس 33 دور 360 درجه اسکی روی آب با پای برهنه را در آلوا،فلوریدا به دست آورد. در هر دور، اسکی باز باید یک دور کامل را درحالیکه به پشت است کامل کند و دوباره برای دور جدید روی پاهای برهنه خود بایستد. سریعترین سرعت اسکی روی آب با پای برهنه مردان 218.44 کیلومتر بر ساعت است که توسط Scott Michael Pellaton در چندلر، آریزونا، کالیفرنیا در سال 1989 به دست آمده است. در بخش زنان هم این رکورد 154.63 کیلومتر بر ساعت است و توسط Teresa Wallace در چندلر آریزونا در سال 2006 به دست آمده است. بنانا جورج (Banana George) امریکایی با سن 90 سال و 29 روز در 20 فوریه 2005 توانست رکورد پیرترین اسکی روی آب با پای برهنه را در دریاچه فلورانس، فلوریدا از آن خود کند. هم چنین بیشترین اسکی بازان پابرهنه ای که در پشت یک قایق کشیده شده اند 27 تاست و این رکورد توسط Big Pull در سپتامبر سال 2015 در ویسکانسین رپیدز، ویسکانسین، ایالات متحده به دست آمده است.

رکورد درجه دارترین گوسفند

درجه دارترین گوسفند، سرجوخه دربی است که در یک سپتامبر 2015 در سربازخانه دال، چستر، بریتانیا به مقام سرجوخگی ارتقا یافت. سرجوخه دربی عضو هنگ مرسیان و این درجه توسط سطتیپ اندرو ویلیامز به او تعلق گرفته است. جالب است بدانید او به عنوان عضو در خدمت نیروهای مسلح بریتانیا دستمزد می گیرد و دستمزد او شامل غذا و صورتحساب دامپزشک می گردد و هم چنین هر سال در کریسمس مرخصی دارد.

جوانترین بازیکنی که در بازی Dance Dance Revolution امتیاز کامل به دست آورد.

جوانترین بازیکنی که توانست امتیاز کامل AAA را در بازی Dance Dance Revolution در آگوست سال 2010 به دست آورد ریوتا وادا 9 سال و 288 روزه ژاپنی است. او از 5 سالگی این بازی را انجام می داده و بالاخره در 9 سالگی توانست روی یک سطح غیرلغزنده نمره کامل را به دست آورد. در این بازی بازیکنان روی یک پلتفرم پایکوبی می ایستند و با توجه به موسیقی و علائم بصری به فلش های رنگی زیر پای خود ضربه می زنند.

گران ترین قارچ دنیا

ترافل سفید گران ترین گونه قارچ خوراکی در دنیا است که هر کیلوگرم از آن بیش از 3000 دلار قیمت دارد. این نوع قارچ فقط در مناطق ایتالیایی پیمونت، امیلیا-رومانیا، توسکانی و ماچز و شبه جزیره ایسترین در کرواسی یافت می گردد و از آنجا کع این نوع قارچ حدود یک فوت زیر زمین رشد می نماید فقط توسط سگ های آموزش دیده پیدا می شوند.

بیشترین اسمارتیز خورده شده با چشمان بسته و با چاپستیک

بیشترین اسمارتیز خورده شده در یک دقیقه با چشمان بسته و با چاپستیک (چوبک غذاخوری) 20 تاست و توسط آشریتا فورمن امریکایی در مرکز Sri Chimnoy در نیویورک در 8 دسامبر 2011 بدست آمده است.

بزرگترین سمبوسه

بزرگترین سمبوسه 110.8 کیلوگرم وزن دارد و توسط کالج برادفورد در امریکا در 22 ژوئن 2012 پخته شده است. این سمبوسه 135 سانتیمتر طول، 85 سانتیمتر عرض و 29 سانتیمتر ارتفاع دارد.

رکورد بلندترین پرش ایستاده

Evan Ungar از کانادا پس از شکستن رکورد بیشترین پرش ایستاده نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. او در یکی از باشگاه های اونتاریو، جایی که به عنوان یک مربی تناسب اندام شخصی کار می نماید، در مقابل تشویق بیش از 100 نفر توانست با موفقیت در ارتفاع 1.616 متری فرود بیاید. این مربی 24 ساله 178.5 سانتیمتر قد دارد و این بدین معنی است که او توانسته ارتفاعی تقریبا معادل قد خود را بپرد. در این پرش هیچ دورخیزی مجاز نیست بنابراین او مجبور شد تنها با استفاده از قدرت پاهایش خود را به جلو هل دهد تا روی سکو فرود بیاید. او با این کار می خواست الهام بخشی برای مردم باشد که کاری که می خواهند را انجام دهند و بدانند که هیچ چیز غیرممکن نیست. رکورد قبلی این پرش 1.52 سانتیمتر و متعلق به جاستین بتل (Justin Bethel) امریکایی بود و در کلینتون، کارولینای جنوبی در سال 2012 بدست آمد.

سریعترین زمان عبور از بین 50 مخروط با اسکیت بورد

مارتین درایتون از ترینیداد در 12.83 ثانیه از 50 مخروط الالوم با اسکبت بورد عبور کردند. این رقابت در هایدپارک لندن در اکتبر 2007 رخ داد. مخروط ها از هم 1.6 متر فاصله داشتند و درایتون نباید به هیچ یک از آن ها برخورد می کرد.

اما میکائیل هادسترند (Mikael Hadestrand) سوئدی با زمان باورنکردنی 9.73 ثانیه توانست رکورد درایتون را در سال 2014 بشکند. سریعترین زمان برای عبور از بین 100 مخروط در اسلالوم 19.41 ثانیه است و این رکورد توسط جنیس کوزمینس (Janis Kuzmins) از لتونی بدست آمده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 21

به "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (10)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید