رهایی از نفخ معده با 4 دمنوش ساده و خوشمزه

به گزارش مجله گرگانلند، نفخ معده می تواند آزار دهنده باشد و مسائل گوارشی دیگری نیز به وجود بیاورد. استفاده از بعضی دمنوش ها به نفخ معده یاری می نماید.

رهایی از نفخ معده با 4 دمنوش ساده و خوشمزه

در ادامه این مطلب در خبرنگاران برای نفخ معده یک سری درمان های خانگی و طبیعی آشنا می شوید. دمنوش های ضد نفخ را بشناسید.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب قوی است. بعلاوه، حاوی ترکیبی به نام جینجرول است که به کاهش نفخ یاری می نماید. زنجبیل بعلاوه به حالت تهوع یاری می نماید. اسمیت می گوید: چای زنجبیل به هضم و به تسکین گاز، نفخ، درد معده و حرکات روده یاری می نماید. بعلاوه التهاب را آرام می نماید و دستگاه گوارش را تسکین می دهد.

چای نعناع تند

نعناع فلفلی برای مسائل معده عالی است. روغن نعناع در کاهش درد معده، نفخ، گاز موثر است. بعضی تحقیقات نشان داده اند که چای نعناع حاوی مقادیر کافی برای بهبود علائم است.

چای رازیانه

رازیانه به علت فواید بی شماری برای تقویت سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است، رازیانه به دفع گاز از روده یاری و بعلاوه به بدن شما یاری می نماید صفرا بیشتری فراوری کند. صفرای بیشتر به این معنی است که بدن شما بهتر می تواند چربی ها را تجزیه کند، به ویژه لبنیات، که یکی از بزرگ ترین دلایل نفخ معده هستند.

چای بابونه

شاید چای بابونه را به علت خواص خواب آوری آن بشناسید، اما می تواند به تسکین نفخ معده نیز یاری کند. التهاب در دیواره روده می تواند باعث نفخ و سایر مسائل سلامت روده گردد. تحقیقات اولیه ای اجرا شده است که نشان می دهد عصاره بابونه به علت خواص ضد التهابی، پتانسیل محافظت در برابر اسهال و زخم معده را دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 3 خاصیت معجزه آسای ترکیب روغن زیتون و آبلیمو را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1609

به "رهایی از نفخ معده با 4 دمنوش ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهایی از نفخ معده با 4 دمنوش ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید