رایزنی افغانستان با کانادا برای هماهنگی مواضع در اجلاس آینده ناتو

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس جمهور افغانستان در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر کانادا تاکید کرد که در کنفرانس آینده ناتو برای رسیدن به صلح باید سیاست مشترک و هماهنگ اتخاذ شود.

رایزنی افغانستان با کانادا برای هماهنگی مواضع در اجلاس آینده ناتو

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در توییترش نوشت که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا تلفنی گفت وگو کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر کانادا در این گفت وگوی تلفنی درباره افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

ترودو همچنین تاکید کرد: از فرایند صلحی حمایت می کند که به ایجاد نظام مردم سالار منجر شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، دو طرف درباره کنفرانس وزرای دفاع سازمان ناتو که در ماه فوریه در بروکسل برگزار می شود نیز مصاحبه کردند.

در بیانیه آمده است که رئیس جمهور افغانستان و نخست وزیر کانادا تاکید کردند که در این کنفرانس باید سیاست مشترک و هماهنگ در قبال افغانستان در نظر گرفته شود تا گفت وگوهای صلح به هدف مطلوب برسد.

چندی قبل ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اظهارداشت که اعضای ناتو در ماه فوریه نشستی را با دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا خواهد داشت و در آن نشست درباره ادامه حضور نیروها در افغانستان و یا ترک این کشور تصمیم گرفته می شود.

دبیرکل ناتو گفته بود: فرایند صلح افغانستان شکننده است، هیچ تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد اما مذاکراتی که در دوحه بین دولت کابل و طالبان وجود دارد تنها راه صلح است و ناتو به طور قوی از این تلاش ها حمایت می کند.

طالبان نیز پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود که فرایند صلح از کنترل اشرف غنی خارج شده است و همه چیز بر خلاف میل او و تیمش جریان دارد؛ از همین جهت است که گروه های وابسته به غنی در رسانه ها نیز برای تخریب فرایند صلح سخن می گویند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 954

به "رایزنی افغانستان با کانادا برای هماهنگی مواضع در اجلاس آینده ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی افغانستان با کانادا برای هماهنگی مواضع در اجلاس آینده ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید