راهکارهای درمان خانگی جوش صورت با طب سنتی

به گزارش مجله گرگانلند، توصیه طب سنتی به شما برای درمان خانگی جوش صورت استفاده از ماسکهای گیاهی تمیز و نرم کننده پوست است. با راهکارهای درمان خانگی جوش آشنا شوید.

راهکارهای درمان خانگی جوش صورت با طب سنتی

جوشهای دوران جوانی و بلوغکه به آن جوش غرور جوانی یا آکنه میگویند، پیامدی از بازی بین هورمونهای جنسی پیشاز بلوغ و در هنگام دوران بلوغ است. هم دختران نوجوان و هم پسران در سن نوجوانی باجوش غرور درگیر شده، این نوع جوشها هیچکدام از دو جنس را آزاد نمی گزارد، لیکن درپسران در بیشتر مواقع به شکلی شدیدتر ظاهر میشود. در حقیقت عدم توازن هورمونها وترشح بیش از حد چربی باعث به جود آمدن و ایجاد جوش غرور جوانی میشود. در شرایططبیعی این ترشحات برای سالم نگه داشتن پوست کافی است، لیکن ترشح بیش از حد آن بههمراه تداخلات هورمونی و الودگیهای هوا و نوع تغذیه در تشدید آن موثر است و در بعضی افراد تا سالهابعد از گذشتن از دوران نوجوانی نیز این جوشها ادامه دارد. در این مطلب قصد داریمشما را با راهکارهای درمان خانگی جوش صورت در طب سنتی آشنا کنیم.

درمان خانگی جوش صورت با طب سنتی

انچه که در اولین مرحله برای درمانجوشهایتان باید بدانید، رعایت بهداشت و تمیزی کامل پوست است، پوست خود را با آبولرم و نسبتا گرم و صابونهای ملایم خوب بشویید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. سپس با حوله نرم به آرامیصورت خود را خشک کنید. گفتنی است از به کار بردن شوینده های خیلی قوی و لایهبردارهای پوستی خودداری کنید. توصیه طب سنتی به شما برای درمان جوش صورت و سایرجوشهای بدن استفاده از ماسکهای گیاهی تمیز و نرم کننده پوست است که علاوه بر ازبین بردن و برطرف جوشها، باعث تغذیه پوست، شادابی و سلامت آن میشود.

  • ماسک بلغور جو + ماست

مقداری بلغور جو را برداشته و بامقدار کافی ماست تازه مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. کمی زردچوبه به آنافزوده و روی صورت بمالید. آن را به حالخود رها کنید تا خشک شود. سپس با آب گرم بشویید.

  • ماسک لیمو و زیتون تلخ

خمیری از برگهای تازه و ظریف لیمو وزیتون تلخ را همراه با هم آسیاب کرده و به آن مقداری زردچوبه اضافه کنید، این ماسکبرای درمان جوش صورت بسیار مفید بوده و خاصیت ضد باکتریایی دارد.

  • گل سرشور

از دیگر راهکارهای درمان خانگی جوشصورت و بدن استفاده از گل سرشور است. یک سوم فنجان پودر نرم گل سرشور را به یکقاشق عصاره سیب زمینی تازه اضافه کنید. این کار یک ماسک با قدرت پاک کنندگی عمیقدرست میکند. ماسک را روی صورت خود گزاشته اجازه دهید مدتی بماند. سپس صورت خود رابا آب ولرم شسته و با آب سرد آبکشی کنید.

  • ماسک عسل و دارچین

این ماسک خانگی تاثیر فوق العاده ایدر درمان جوش صورت دارد. برای این منظور مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنیدتا ماده ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط راقبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورتتانرا کاملا بشویید.

  • ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

یکی دیگر از بهترین و موثرترین روشهایدرمان خانگی جوش صورت استفاده از زرده تخم مرغ به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتونو همین میزان عسل است. این ماسک را به مدت 20 دقیقه، یک روز در میان و برای حداقل2 ماه بهره ببرید. و آن را با آب ولرم بشویید.

  • ماسک سیر

استفاده از خمیری که از سیر تازهتهیه شده است باعث التیام جوشها میشود. سیر خاصیت ضد میکروبی داشته و اثراتباکتریکش قوی دارد. در هنگام استفاده از سیر تازه برای درمان جوشها، لازم استدقت شود اولا خمیر تهیه شده با سیر، فقط روی جوشها مالیده شود. همچنین چون روغنهای فرار موجود در سیر زیاد است، بایستی دقت شود که زمان کمی بر روی جوش و پوستبماند، چرا که ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

  • ماسک دارچین و ابلیمو

استفاده از دارچین به همراه آبلیمویتازه نیز از روشهای درمان خانگی جوش صورت و بدن در طب سنتی است. به این منظورمقداری دارچین که به خوبی اسیاب شده را با آبلیموی تازه مخلوط کرده و بر روی پوستقرار دهید. این ماسک خاصیت قابضی و ضدعفونی کننده دارد.

  • ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین یکی از معروف ترینماسک های ضد جوش است که برای درمان جوش صورت بسیار استفاده می شود. برای درست کردنآن کافی است مقداری جوش شیرین را در آب حل کرده و آن را روی صورت خود بگذارید.اجازه دهید این ماسک حدود 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و پس از آن پوست خودرا با آب ولرم شست وشو دهید.

گردآوری: مجلهاینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 800

به "راهکارهای درمان خانگی جوش صورت با طب سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای درمان خانگی جوش صورت با طب سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید