دیزی، چت بات مادربزرگهوش مصنوعی که کلاهبرداران تلفنی را سر کار می گذارد
به گزارش مجله گرگانلند، یورو نیوز: یک شرکت مخابراتی بریتانیایی ربات چت بات مادر بزرگ را تحت هوش مصنوعی با نام دیزی راه اندازی نموده که با حرافی زیاد، وقت کلاهبرداران تلفنی را هدر می دهد.
این یک ربات هوش مصنوعی برای چت صوتی با کلاهبرداران تلفنی طراحی شده تا مشتریان شرکت های مخابراتی مجبور نباشند با آنها صحبت نمایند.
به گفته مسئولان ویرجین مدیا O2، شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار هوش مصنوعی را طراحی نموده، ربات چت بات دیزی با استفاده از محتوای واقعی به کار رفته در طعمه گذاری کلاهبرداران آموزش دیده، تا هنگام ارتباط با کلاه برداران متمایز از یک انسان واقعی نباشد و بتواند کلاهبرداران را به گونه ای فریب دهد که آنها فکر نمایند به اهداف کامل خود دست پیدا نموده اند.
دِیزی ترکیبی از مدل های مختلف هوش مصنوعی است که با هم کار می نمایند تا به تماس های کلاهبرداری گوش دهند و پاسخ دهند.
تشخیص آن از قابل تشخیص از یک انسان واقعی نیست و می تواند کلاهبرداران را فریب دهد تا فکر نمایند هدف کاملی پیدا نموده اند.
دِیزی ترکیبی از مدل های مختلف هوش مصنوعی است که در تعامل با هم کار می نمایند تا بتوانند به تماس های کلاهبرداری گوش داده و پاسخ آنها را بدهند.
این ربات هوش مصنوعی حین صحبت با کلاهبرداران، داستان های پیچیده و بی ربط خانوادگی برای مخاطبش تعریف می نماید و اطلاعات نادرستی درباره مشخصات بانکی خود ارائه می دهد.
بنا به ادعای شرکت مخابراتی بریتانیایی که این ابزار را طراحی نموده، دیزی تا به امروز پیروز شده کلاهبرداران را تا 40 دقیقه روی خط نگه دارد.
موری مک کِنزی، مدیر بخش مبارزه با کلاهبرداری در ویرجین مدیا O2، می گوید: جدیدترین عضو تیم پیشگیری از کلاهبرداری ما، دِیزی، ورق را به نفع ما برگردانده است. او با ساده ترین روش، یعنی نگه داشتن کلاهبرداران روی خط، آن ها را در بازی بی رحمانه خودشان فریب داده و مغلوب می نماید.
نتایج مطالعه ای که ماه فوریه به وسیله BDO، یک شرکت خدمات مالی منتشر شد، نشان داد که مقدار کل کلاهبرداری در بریتانیا طی سال 2023 به 2.3 میلیارد پوند (2.69 میلیارد یورو) رسید که نسبت به سال 2022 افزایشی 104 درصدی داشته است.
مطالعه دیگری از دانشگاه پورتسموث نشان داد که دو سوم از پاسخ دهندگان بالای 75 سال، حداقل یک کوشش کلاهبرداری را در شش ماه گذشته گزارش نموده اند.
طبق مطالعه لی که به وسیله ویرجین مدیا O2 منتشر شده است، 71 درصد از مردم بریتانیا می خواهند کلاهبرداران را سرکار بگذارند، اما بیشتر این تماس گیرندگان نمی خواهند وقت خود را برای این کار تلف نمایند.
منبع: انتخاب