درهای کارخانه ریسباف به مدت 10 روز برای بازدید به روی مردم باز می شوند

به گزارش مجله گرگانلند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، درهای کارخانه ریسباف به مدت 10 روز برای بازدید به روی مردم باز می شوند.

درهای کارخانه ریسباف به مدت 10 روز برای بازدید به روی مردم باز می شوند

رئیس اداره توریستی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پس از دهه ها تعطیلی کارخانه ریسباف، در رویداد توریستی صدای بوق کارخانه می آید درهای این کارخانه به مدت 10 روز برای بازدید به روی مردم باز می گردد.

علیرضا مساح در مورد محتوای ارائه شده در این رویداد توریستی اظهار کرد: بخش زیادی از کارخانه ناایمن است و به همین علت این رویداد توریستی در یک مسیر معین انجام می گردد و ما با نقشه ها و تصاویر و نیز حضور راهنما، به درک بهتر توریستان و بازدید نمایندگان یاری می کنیم. روایت های این کارخانه و اتفاقاتی که برای آن اتفاق افتاده و روند تاریخی آن و بعلاوه چشم اندازی که برای آینده این کارخانه در نظر داریم، در رویداد توریستی صدای بوق کارخانه می آید ارائه خواهد شد.

رئیس اداره توریستی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نهادهای مختلف اداری شهر اصفهان برای برگزاری رویداد توریستی صدای بوق کارخانه می آید در کارخانه ریسباف همکاری کردند، اضافه نمود: با کوشش سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان برای بازسازی کارخانه ریسباف، کارگاه بازسازی آن در محل کارخانه به صورت فعال دایر است و مردم می توانند روند بازسازی را از نزدیک ببینند. شهرداری منطقه نیز از این رویداد پشتیبانی کرد و در حالی که کارخانه آمادگی پذیرش توریست را نداشت، با یاری آنها توانستیم کارخانه را برای بازدید عموم آماده کنیم.

او افزود که استانداری اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان و بعلاوه شهرداری اصفهان در کنار هم قرار گرفتند و مرحله اول این رویداد را رقم زده اند.

مساح با اشاره به اینکه بازدید صرفاً از کارخانه انجا می گردد، افزود: از آنجایی که کارخانه ریسباف محیط بسیار بزرگ و بی دفاع شهری است، هنوز از شرایط و استانداردهای لازم برای استقرار آثار در آن برخوردار نیست.

او با ابزار امیدواری برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه منطقه ای شهر اصفهان، تأکید کرد: توجه داشته باشید که از لحاظ ابعاد، کارخانه ریسباف کمی کوچکتر از موزه لوور پاریس است. استان اصفهان این توانایی را دارد که یک موزه آبرومند با استانداردهای جهانی را تأسیس کند. البته این افق دید بلند و هدف بلند مدتی است. این ساختمان در مرحله اول احتیاج به بازسازی اضطراری و سپس بازسازی تکمیلی دارد و در مرحله بعد طرح جامعی برای برنامه ریزی های مسیر آینده آن احتیاج است.

رئیس اداره توریستی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سرانجام اظهار کرد: علاقمندان به بازدید از کارخانه ریسباف از یکم تا دهم خرداد با ثبت نام در سایت شهروند تیکت در سانس هایی که تعریف شده است، می توانند به محل کارخانه ریسباف مراجعه نموده و با یاری راهنمایان توریستی و فراوری محتواهای مختلفی که وجود دارد، از بخش های ایمن کارخانه بازدید نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1812

به "درهای کارخانه ریسباف به مدت 10 روز برای بازدید به روی مردم باز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درهای کارخانه ریسباف به مدت 10 روز برای بازدید به روی مردم باز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید