خطرات خواباندن نوزاد در تخت والدین

به گزارش مجله گرگانلند، به خصوص خواباندن نوزادان زیر 4 ماه در تخت مشترک با والدین خطرناک است. دستگاه عصبی نوزاد هنوز چندان رشد نکرده است و بنابراین در صورتی یکی از والدین در هنگام خواب به طور تصادفی روی نوزاد بغلتد یا بالش روی صورت او قرار گیرد، نمی تواند واکنش نشان دهد و جان او به خطر می افتد. بعلاوه اگر والدین دارو هایی مصرف می نمایند که بیدار شدن آن ها را سخت تر می نماید یا اگر سیگاری باشند، حتی اگر در تخت سیگار نکشند، نباید هیچگاه نوزاد را در تختشان بخوابانند.

خطرات خواباندن نوزاد در تخت والدین

برترین شرایط این است که نوزاد در اتاق والدین، اما در تختخواب مخصوص کودک نگهداری گردد. در این صورت بدون اینکه خطری نوزاد را تهدید کند، والدین می توانند او را زیر نظر داشته باشند، به این ترتیب از احتمال نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کاسته می گردد و بعلاوه غذا دادن و آرام کردن نوزاد در طول شب راحت تر می گردد.

بعلاوه نوزادان کمتر از یک سال را حتی اگر معمولا بالا می آورد، باید همواره به پشت بخوابانید (اگر نوزاد بالا بیاورد، رفلکس حلقی مانع خفه شدن او خواهد شد). به پشت خواباندن نوزاد نیز خطر نشانگان مرگ ناگهانی نوزاد را کم می نماید.

هیچ چیز از جمله اسباب بازی در تخت نوزاد نگذارید و اطمینان حاصل کنید که سطحی که نوزاد روی آن قرار گرفته است، صاف و محکم است.

منبع: مفدا

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1743

به "خطرات خواباندن نوزاد در تخت والدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات خواباندن نوزاد در تخت والدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید