خبرنگاران صنایع دستی بازوی مالی البرز می گردد

به گزارش مجله گرگانلند، کرج - خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت که با اتخاذ سازوکارهای مناسب و عملی در آینده نزدیک زمینه برای جهش مالی و درآمدی به وسیله معرفی و فروش محصولات ارزشمند صنایع دستی در این استان فراهم می گردد.

خبرنگاران صنایع دستی بازوی مالی البرز می گردد

فریدون محمدی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران گفت : از آنجا که استان البرز از ظرفیت های عظیمی در زمینه فراوری محصولات صنایع دستی برخوردار است ، براین اساس ایجاد سازوکارهای مناسب برای حمایت از فراورینمایندگان این بخش اتخاذ شده و این صنعت به بازوی مالی البرز و کشور تبدیل می گردد.

وی ادامه داد: مقوله صنایع دستی در 2 بخش فراوری و فروش محصولات حائز اهمیت بوده که امروزه تقویت این بخش می تواند تحولی شگرف در درآمد ملی ایجاد کند .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان داشت: صنایع دستی یکی از مولفه های مالی برای درآمد زایی و تکمیل حلقه مفقوده درآمدهای ارزی و ریالی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمدی گفت : اکنون مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی کشور و استان البرز فروش محصولات فراوریی است که در البرز برنامه های خوبی برای تحول در این بخش در دست اقدام داریم .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در شهرهای استان ، راه اندازی غرفه های فروش صنایع دستی در مراکز و مکان های عمومی مانند پایانه های مسافربری هوایی و زمینی ، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و فرهنگی ، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی اقوام و عشایر از مهمترین برنامه های این اداره کل در امسال است.

وی گفت : ایجاد غرفه های معرفی و فروش صنایع دستی در مکان های تاریخی استان البرز ، شرکت در جشنواره های داخلی و خارجی از مهمترین برنامه ها برای معرفی صنایع دستی و دستیابی به بازارهای فروش این محصولات است .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید نمود که صنایع دستی با توجه دیرینگی کشورمان از اهمیت بالای دنیای برخوردار بوده و می تواند منبع درآمد ارزی برای کشور محسوب گردد.

محمدی تاکید نمود که باید از تمام ابزارها برای معرفی صنایع دستی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی ، هنری و مالی بهره برد و این ظرفیت اصیل ، ارزشمند و تاریخی کشور و استان البرز را به مردم و بازارهای دنیای شناساند.

وی افزود: صنایع دستی ایران و استان البرز می تواند کشور را از وابستگی به اقتصاد نفتی نجات دهد و راهگشای بسیاری از مسائل و چالش های مالی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: این استان به خاطر وجود اقوام ایرانی از تنوع صنایع دستی برخوردار است وهنرمندان فاخر و شاخصی در استان البرز وجود دارد که در دنیا بی نظیر هستند.

وی بیان داشت : در بحث صنایع دستی فقط فراوری موضوع اصلی نیست بلکه 50 درصد مباحث این بخش مربوط به فراوری و 50 درصد دیگر فروش محصولات است که اکنون چالش اصلی فروش است ، هنرمندانی داریم که فراوریات خوبی ارائه نموده اند اما فروش ندارند.

محمدی افزود: بسیاری از کسانی که در بخش صنایع دستی کار می نمایند به همین دلیل این صنعت ارزشمند را ترک نمایند که برنامه های زیادی برای رونق صنایع دستی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد : به زودی در محموعه اداری این اداره کل فروشگاه صنایع دستی در زمینی با زیربنای 600 مترمربع احداث می گردد.

وی یادآورشد : تا به امروز در مشکین دشت فردیس بازارچه دائمی صنایع دستی راه اندازی شده و ایجاد بازارچه دائمی درحمام تاریخی مهدی آباد نظرآباد و ساوجبلاغ از اولویت ها است .

برگزاری جشنواره عشایر ایران در البرز

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز از برپایی جشنواره عظیم عشایر ایران در البرز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی در البرز نام برد و گفت : این جشنواره به زودی فعالیت خود را در این استان شروع می نماید که 2 ماه ادامه خواهد داشت.

محمدی بیان داشت : در جشنواره عشایر ایران افزون بر فراوریات دامی ، صنایع دستی کشور و البرز به نمایش گذاشته می گردد ضمن آنکه زمینه برای فروش محصولات فراهم خواهد شد. استفاده از فضای مجازی اقدام دیگر اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز برای معرفی فراوریات صنایع دستی استان به مناطق مختلف کشور و دنیا است .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : بهره مندی از این ظرفیت موجب می گردد تا صنایع دستی البرز و کشور در بازارهای دنیای مشتریان خاص خود را پیدا کند و در این عرصه درآمد زایی فراوان داشته باشیم .

وی تاکید نمود که برپایی نمایشگاه های عظیم صنایع دستی در کنار سایر فعالیت ها از مهمترین اقدامات استان البرز برای ارائه الگویی مناسب در زمینه معرفی داشته های زیبای هنری است .

استان البرز دارای سه هزار هنرمند صنایع دستی است که محصولات مختلفی در این استان فراوری می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 558

به "خبرنگاران صنایع دستی بازوی مالی البرز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صنایع دستی بازوی مالی البرز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید