خبرنگاران حدود 84 هزار نفر در ورودی های همدان غربالگری کرونا شدند

به گزارش مجله گرگانلند، همدان- خبرنگاران- مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: 83 هزار 728 هزار نفر در ورودی های این استان توسط هلال احمر پایش، تب سنجی و غربالگری در زمینه ابتلای احتمالی به ویروس کرونا شدند.

خبرنگاران حدود 84 هزار نفر در ورودی های همدان غربالگری کرونا شدند

بهروز کارخانه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود :هشت پست غربالگری جمعیت هلال احمر در هفت شعبه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در وروردی شهرستان ها مستقر شدند.

وی افزود: 13 دستگاه تب سنج در اختیار تیم های هلال احمر برای غربالگری سرنشینان خودروهای عبوری به سمت همدان قرار گرفته است و از 23 اسفند تا به امروز سرنشینان 35 هزار و 109 دستگاه خودرو تب سنجی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: از بین 83 هزار 728 هزار نفر ورودی به این استان 55 نفر دارای علائم تب بودند که پس از آزمایش دقیق از این تعداد 6 نفر به مرکز درمانی ارجاع داده شدند.

کارخانه ای افزود: از ابتدای آغاز طرح 72 نفر روز پرسنل و 306 نفر روز داوطلب در پست های یاد شده فعالیت داشتند و روزانه سه دستگاه آمبولانس و سه خودرو یاری دار در این شعب به کار گرفته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: شهروندان در صورت داشتن علائمی همچون کبودی لب و صورت، تنگی نفس شدید و بی قراری، خواب آلودگی و گیجی باید به فوریت به مراکز جامع و بیمارستان مراجعه نمایند.

وی گفت: استفاده ماسک ساده تنها برای کسانی که سرفه می نمایند یا مراقب افراد بیمار هستند ضرورت دارد و ماسک N95 نیز برای افرادی که در بخش های ویژه به مداوای بیماران مشغول هستند توصیه می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز گذشته با بیان اینکه تست کرونای 142 بیمار در این استان مثبت شده است گفت: 37 نفر در شهرستان همدان، 22 نفر در اسدآباد، 21 نفر در نهاوند، 15 نفر در ملایر، 13 نفر در رزن، 11 نفر بهار، 10 نفر در کبودراهنگ، 6 نفر در فامنین و چهار نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رشید حیدری مقدم افزود: 70 درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و 30 درصد آن مربوط به ساکنان روستایی است.

وی گفت: از 142 مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی انجام شده 89 تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 397

به "خبرنگاران حدود 84 هزار نفر در ورودی های همدان غربالگری کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 84 هزار نفر در ورودی های همدان غربالگری کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید