حفظ بافت تاریخی شیراز پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است

به گزارش مجله گرگانلند، خبرگزاری مهر- استاندار فارس گفت: حفظ بافت تاریخی شیراز در حقیقت پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) است و توسعه شیراز در تمام عرصه ها باید بر مبنای حفظ هویت این کلانشهر انجام گیرد.

حفظ بافت تاریخی شیراز پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است

محمدهادی ایمانیه در ملاقات با وزیر کشور، با بیان این موضوع که مجموعه مدیریتی استان همیشه بر حفظ بافت تاریخی شهر شیراز با موضوع بافت اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تأکید دارد، اضافه کرد: حفظ بافت تاریخی شیراز در حقیقت پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) است و توسعه شیراز در تمام عرصه ها باید بر مبنای حفظ هویت این کلانشهر انجام گیرد.

وی با تأکید بر نوسازی همراه با حفظ هویت اصلی بناها و حفاظت از میراث معماری و شهرسازی در تمام بافت های تاریخی استان و کلانشهر شیراز توضیح داد: احیاء و سازماندهی سازگار با بازسازی اصولی بافت های تاریخی شهری می تواند باعث رونق صنعت گردشگردی، فرهنگی، اجتماعی و مالی گردد.

وی اضافه کرد: بافت تاریخی شیراز به واسطه قدمت بناهای ارزشمند و وجود عناصر معماری آمیخته با هنر و هویت بناها، ارتباط عمیق و گسترده ای با فرهنگ اصیل این کلانشهر دارد.

استاندار فارس در این ملاقات بعلاوه خواهان تصویب فاز اول خط چهارم قطار شهری کلانشهر شیراز در کمیسیون کشوری مرتبط شد.

اختصاص ردیف بودجه به طرح احداث بیمارستان فوق تخصصی حضرت احمدبن موسی (ع) و اختصاص اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی داخل شهری کلانشهر شیراز و دیگر شهرهای دارای خطوط اتوبوسرانی در استان از جمله مواردی بود که در نشست استاندار فارس با وزیر کشور مورد موافقت دکتر وحیدی نهاده شد.

در این ملاقات که با حضور اعضا هیئت امنا حضرت احمدبن موسی (ع) و شهردار و رییس شورای اسلامی شهر شیراز انجام شد، در راستای ایجاد زیرگذر و خیابان حضرتی نیز توافقی حاصل شد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1573

به "حفظ بافت تاریخی شیراز پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ بافت تاریخی شیراز پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید