جاذبه های دیدنی کاتماندو ، نپال Kathmandu

به گزارش مجله گرگانلند، جاهای دیدنی کاتماندو

کاتماندو بزرگترین شهر و مرکز سیاسی نپال است که اولین مقصد گردشگران راهی نپال محسوب شده و بهشت ماجراجویان و ورزشکاران بخصوص کوه نوردان شناخته می گردد.نام کاتماندو از ترکیب واژه های سانسکریت کاسث (काष्ठ) به معنی چوب و مانداپ (मंडप/मण्डप) به معنی سایه سار پدید آمده است؛ گفته می گردد به خاطر فراوانی ساختمان های چوبی زیاد که باعث گسترده بودن سایه های فراوان در سطح شهر می شده این نام را بر آن شهر گذارده بودند.این شهر که مرکز کشور نپال محسوب می گردد در سال های اخیر رشد چشمگیری را به خود دیده است. توسعه شهر به حدی بوده است که عملا کاتماندو به شهر دیگری به نام پاتان متصل شده است.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی کاتماندو بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی کاتماندو ، نپال Kathmandu

آسان تول

میدانی بسیار شلوغ و پر رفت و آمد در کاتماندو که هر روزه (به جز یکشنبه ها) پر از فروشندگان دوره گرد و مردم محلی و گردشگران می گردد. این میدان تجاری فرهنگی یکی از تاریخی ترین منطقه ها شهر بوده و به سبب موقعیت مکانی، جشن های سالانه و بازار پررونق خود معروف شده است.شش خیابان به این میدان منتهی می شوند و بسیاری از بانک ها، رستوران ها، اداره پست و تعداد زیادی فروشگاه وسایل مختلف در این خیابان ها و نزدیک میدان اصلی واقع شده اند و به همین سبب محل رفت و آمد بسیاری از گردشگران و مردم عادی است.

میدان بختاپور دوربار(durbar)

این میدان به میدان بختاپور دوربار معروف است و آن را یکی از میراث جهانی یونسکو می دانند بنابراین یک مکان دیدنی و به یاد ماندنی است. کاخ سلطنتی قدیمی پادشاه گذشته کاتماندو در برابر یکی از سه میدان دوربار واقع شده است. در قرن نوزدهم این میدان مکان بازی خانواده سلطنتی و مرنام ویژه خانواده پادشاه بوده اما به مرور زمان ساختمان های موجود در این میدان خراب شده ونیاز به تعمیر دارد. این میدان و بناهای آن یادگار معماری سنتی نپال است.

بودهانات (Boudhanath)

بودهانات گنبدی واقع در 11 کیلومتری مرکز و حومه شمال شرقی کاتماندو است، که گنبد بزرگ و با شکوه ماندالا آن را به یکی از بزرگترین گنبد های کروی در نپال تبدیل نموده است.بودهانات در یک مسیر تجاری باستانی واقع شده است. اینجا محلی برای مراقبه و عبادت است، افرادی که می خواهند در سفر های خود مکان های مذهبی زیادی را ببینند بازدید از این معبد را از دست ندهند. تجار و بازرگانان تبتی قرن هاست که در این مکان عبادت می نمایند.

استوپای سوایام بونات

این سازه بعد از استوپای بودانات از لحاظ اهمیت در رده دوم واقع شده است. سوایام بونات (Swayambhunath) در قرن 5 میلادی ساخته شده و مجموعه ای از یک استوپا، چند معبد، زیارتگاه، صومعه تبتی، موزه و کتابخانه است. استوپای این مجموعه در سال 2010 با 20 کیلوگرم طلا دوباره طلاکاری شد و یک گنبد سفید در پایه دارد. در این مکان می توانید منظره ها بسیار زیبایی از شب های کاتماندو را دیدن کنید. اگر می خواهید زائرین تبتی را ببینید باید قبل از ساعت 9 صبح در محل حاضر شوید.

معبد پشوپتیناس کاتماندو

معبد پشوپتیناس به آیین هندو تعلق دارد و با معروفیت و تقدس زیاد، به پیشگاه پشوپتیناس تقدیم شده است. این معبد در کرانه رود باکماتی و در پنج کیلومتری شمال شرقی دره کاتماندو واقع شده است. از این مکان به عنوان یکی از مقدس ترین زیارتگاه های آیین هندو یاد می نمایند. یکی از مهم ترین فستیوال هایی که در این معبد برگزار می گردد، فستیوال ماها شیواراتری (Maha Shivaratri) نام دارد که بیش از 800 هزار زائر را به این مکان می کشاند. در سال 1979، معبد پشوپتیناس در لیست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

معبد هراتی دوی

نام تبتی معبد هراتی دوی سوایام بونات به معنای درخت والا است. این بنا با معماری مذهبی و باستانی خود یک موزه، کتابخانه، گنبد زیبا و … دارد. بازدیدنمایندگان در بازدید از معبد هراتی دوی اطلاعات زیادی در خصوص فرهنگ و سنت نپالی ها درعبادت یاد خواهند گرفت.

باغ های گیاه شناسی سلطنتی کاتماندو

باغ های گیاه شناسی سلطنتی کاتماندو دارای محیطی آرام و مجذوب کننده، با گیاهان و گل ها زیبا و مجذوب کننده است. این مجموعه، یک خانه کاکتوس دارد که بسیار مجذوب کننده و دیدنی است. خانه ارکیده و خانه ی گیاهان استوایی از دیگر بخش های این مجموعه است که دیدنی آنها، حال و هوای دیگری به بازدیدنمایندگان می دهد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1846

به "جاذبه های دیدنی کاتماندو ، نپال Kathmandu" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی کاتماندو ، نپال Kathmandu"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید