جدایی از پرسپولیس اشتباهات بزرگ زندگی ام بود ، از گل محمدی ناراحت نیستم اما ... ، بروید از برانکو درباره آن پیشنهاد بپرسید

به گزارش مجله گرگانلند، هافبک جوان پرسپولیس روزهای عجیبی را در پرسپولیس دنبال کرد؛ از تجربه اولین نمایش و راهیابی به تراکتور تا جدایی پر از بغض با این تیم.

جدایی از پرسپولیس اشتباهات بزرگ زندگی ام بود ، از گل محمدی ناراحت نیستم اما ... ، بروید از برانکو درباره آن پیشنهاد بپرسید

به گزارش خبرنگاران، فرشاد احمدزاده یکی از بازیکنان جوانی بود که توانست رفته رفته جایگاه ثابتی در پرسپولیس از آن خود کند و البته جنجال های بزرگی نیز به نام خود کرد.

احمدزاده که جزو یکی از بازیکنان امیدی بود که راه به تیم پرستاره پرسپولیس یافته بود، در مورد آن روزها و رختکن پرماجرای سرخ ها می گوید: فصل اولی که به پرسپولیس آمدم دوران مربیگری آقای مانوئل ژوزه بود. در آن دوران بازیکنان بزرگی در تیم پرسپولیس بودند. از آقای کریمی، مهدوی کیا، کاظمیان، معدنچی و ... . ما در آن فصل 11 ملی پوش داشتیم و سه بازیکن هم در رده امید بودیم که به پرسپولیس آمدیم. تیم خوبی قدری بود و فکر کنم آن سال تنها چیزی که باعث قهرمان نشدن شد عدم شناخت مربی بود. نیم فصل هم رفتم اما برای من تجربه بزرگی بود که از تیم امید وارد تیم بزرگی شدم و بازیکنان بزرگی دیدم و البته برایم سخت بود و به همین علت خودم را سرباز کردم و راهی تراکتور شدم.

او بعد از حضور کمرنگ در تیم پرستاره پرسپولیس راهی تراکتور شد تا خدمت سربازی را دنبال کند. اما اینبار در نقش ستاره به تیم بازگشت: دو سالی که تراکتور بودم از نظر آماری جزو بازیکنان خوب بودم. تیم خبرنگارانانم بود و با توجه به این که هم زبان بودم خیلی به من لطف داشتند و حمایت کردند. اما قرارداد داشتم و بعد از سربازی باید برمی گشتم. وقتی خواستم برگردم یک سری دلخوری پیش آمد و آنها دوست نداشتند تیم را ترک کنم اما من با پرسپولیس قرار داشتم. یک سری مسائل بود که هیچ وقت نگفتم و نمی گردد بازگو کرد. من قراردادم با پرسپولیس دو سال دیگر بود و آن زمان با آقای مدیرعامل تراکتور صحبت کردم و به من گفتند برو رضایتنامه ات را بگیر و بیا! یک چیز غیرممکن و نشدنی. آمدم پرسپولیس و بعد از آن هم لهستان و کلی حواشی!

احمدزاده جدایی از پرسپولیس به مقصد لهستان را یکی از اشتباهات بزرگ دوران فوتبالی اش می داند و در این خصوص گفت: همه آدم ها در زندگی یک سری اشتباهات انجام می دهند و شما نمی توانی کسی را پیدا کنی که بگوید من اشتباه ننموده ام. من نسبت به آن زمان می خواستم یک چالش نو در زندگی فوتبالی ام داشته باشم. من به کشورهای اروپایی نرفتم که بگویند به خاطر پول رفته است. من برای پیشرفت رفتم اما ریسکی که کردم نگرفت. من بازیکن آموزشگاه پرسپولیس بودم اما نسبت به تصمیمی که گرفتم در زمان بدی بود و تصمیم بدی گرفتم. هیچ وقت قصد بی احترامی نداشتم.

وی درباره پست جنجالی خطاب به طرفداران پرسپولیس بعد از جدایی از این تیم به مقصد لهستان اینطور شرح داده است: خب بالاخره بحثش فرق دارد. وقتی در 22 سالگی در تیمی پرهوادار بازی می کنی یک سری عکس العمل هایی ناخودآگاه داری و بیشتر به خاطر سنم بود و از قصد نبود. من الان از آن فضا خارج شدم و رفتم فولاد خوزستان. من یک اشتباهی کردم و شاید در آن تایم که برگشتم با توجه به فشاری که روی من بود و حمایتی روی من نبود، محرومیت زیادی را متحمل می شدم. من اشتباه کردم اما برگشتم هیچ حمایتی از من نشد و دو ساعت قبل از خاتمه جابجایی مرا در فهرست مازاد گذاشتند. بحث سلیقه است و حرفی نیست. اما دو ساعت قبل از خاتمه جابجایی. من از پایه باشگاه آمده بودم و احتیاجمند حمایت بیشتری بودم. من رفتم در آن دو ساعت فسخ کردم و بیرون آمدم. یک سری دلخوری بعد از رفتن من به لهستان بود و این زمان هم من ناراحت شدم. همه چیز گذشت و به سختی با آن کنار آمدم. سخت است از پرسپولیس بیرون بیایی و بخواهی از صفر آغاز کنی. همه چیز تمام شد و الان خدا را شکر در باشگاهی هستم که از هر نظر حرفه ای است و از شرایط راضی ام و امیدوارم طرفداران هم راضی باشند.

با این حال احمدزاده جدایی عجیب از پرسپولیس در ساعات خاتمهی جابجایی را یک اتفاق مثبت برای خود می داند و مدعی است از یحیی گل محمدی بابت این تصمیم گلایه ای ندارد: نه! به خدا ناراحت نیستم و شاید آن تایم که از پرسپولیس آمدم تا به امروز شرایط مالی من 70-80 درصد فرق کرد. آقای مسلمان هستند و می توانید بپرسید. من هیچ وقت شو نکردم و نگفتم. آقای برانکو و مسلمان شاهد هستند و می توانید از آنها بپرسید. یک روز من و مسلمان را به اتاق خودش صدا کرد و گفت این اندازه دلار که حدود 4 برابر قرارداد ما با پرسپولیس بود از ام صلال پیشنهاد دارید و مبلغ خوبی هم به باشگاه بابت رضایتنامه می دهند اما من (برانکو) به شما احتیاج دارم. من و محسن هیچ حرفی نزدیم و رسانه ای هم نکردیم. آمدیم و آخر فصل شد و از آقای طاهری مدیرعامل وقت پرسپولیس بپرسید. من و محسن سفید امضا کردیم. آن زمان ما این کار را کردیم ولی شو نکردیم و دنبال رسانه نبودیم. اما خیلی ها آمدند قرارداد بیشتر از ما گرفتند و ما را جزو بازیکنان میانه نوشتند. اینکه می گویید از آقا یحیی ناراحتم اصلا نه. خاطرتان باشد بعد از مانوئل ژوزه ایشان بودند که سرمربی شدند و در چند بازی آخر دقایقی به من خصوصا برابر تراکتور بازی دادند تا دیده شوم و بتوانم راهی تراکتور شوم و سربازی را پشت سر بگذارم. حالا اینکه بعد از آن مرا کنار گذاشتند سلیقه مربی است و آن زمان محرومیت زیادی پشت سر گذاشته بودم. اما از نظر مالی به نفع من شد و اگر می ماندم...

شماره 10 اسبق پرسپولیس درباره رقم قراردادش با این تیم در دوران حضور در جمع سرخپوشان نیز گفت: یک میلیارد و 200 میلیون و این در شرایطی بود که من از لهستان برگشته بودم و همان زمان بازیکنانی بودند که دو برابر بالاتر گرفته بودند اما من سفید امضا کردم و آقای عرب این عدد را برای من نوشته بودند. این عدد را هم نگرفتم و نیم فصل رفتم. آقای انصاریفرد که آمدند من 500 میلیون طلب داشتم و یک امضا از من گرفتند که آن را بخشیدیم و کلا 120 میلیون گرفتیم! سر عصبانیت این مسئله رفتم شکایت کردم و البته بعد رفتم بخشیدم. همه این مسائل برای من رخ داده اما یک سری دلخوری ها بوده و یک سری اشتباهات. من می خواهم بگویم که یک سری کارها هم برای پرسپولیس نموده بودم.

احمدزاده درباره گل به پرسپولیس و واکنشی که نسبت به یحیی گل محمدی سرمربی این تیم داشت نیز اینطور شرح می دهد: نه شادی نکردم. آن صحنه ای که سوتفاهم پیش آمد درباره فیرپلی با آقای وحید امیری بود و فکر کنم آقا یحیی اشتباه تصور کرد من با ایشان غرولند کردم در حالی که منظورم آقا وحید بود و اشتباه تصور داشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1780

به "جدایی از پرسپولیس اشتباهات بزرگ زندگی ام بود ، از گل محمدی ناراحت نیستم اما ... ، بروید از برانکو درباره آن پیشنهاد بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی از پرسپولیس اشتباهات بزرگ زندگی ام بود ، از گل محمدی ناراحت نیستم اما ... ، بروید از برانکو درباره آن پیشنهاد بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید