تزریق 81 درصدی واکسن کرونا به جمعیت بالای 12 سال در مرحله نخست

به گزارش مجله گرگانلند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: 81.3 درصد جمعیت بالای 12 سال در چهارمحال و بختیاری، دُز نخست واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

تزریق 81 درصدی واکسن کرونا به جمعیت بالای 12 سال در مرحله نخست

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کووید 19 تا به امروز، 61.3 درصد جمعیت بالای 12 سال این استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

او افزود: 773 هزار و 440 نفر جمعیت بالای 12 سال این استان را تشکیل می دهند که 81.3 درصد این جمعیت تا به امروز یک دُز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

بیشتر بخوانید

جزایری افزود: درصد واکسیناسیون در استان حدود یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

او با اشاره به ورود یک میلیون و 432 هزار دُز واکسن به استان، گفت: از کل واکسن تحویلی به استان یک میلیون و 340 هزار دُز آن توزیع و یک میلیون و 100 هزار واکسن تزریق شده است.

جزایری با اشاره به اینکه این استان در واکسیناسیون دانش آموزان از استان های برتر کشور است، توضیح داد: تا به امروز 60 درصد دانش آموزان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت نموده اند، اما 15 درصد معلمان تا به امروز اقدام به دریافت واکسن ننموده اند.

او در مورد واکسیناسیون کارکنان کارخانه های استان، گفت: تا به امروز 79 درصد جمعیت هدف این قشر دست کم یک دُز واکسن را دریافت نموده اند.

جزایری میانگین درصد واکسیناسیون اصناف استان را 60 درصد اعلام و گفت: به اصنافی که تا به امروز اقدام به دریافت واکسن ننموده اند یک هفته فرصت داده می گردد تا واکسن تزریق نمایند در غیراینصورت مشمول محدودیت های هوشمند می شوند.

او به شاخص های اصلی پروتکل های بهداشتی متناسب با اجرای محدودیت های هوشمند اشاره نمود و افزود: تزریق واکسن یا انجام تست pcr آزمایشگاهی هفته ای دو بار، استفاده مناسب از ماسک، رعایت فاصله حداقل دو متر، تامین چهار مترمربع فضا برای هر نفر به خصوص در فضای بسته، تامین تهویه مناسب، تامین امکانات شست وشو یا ضدعفونی دست و گندزدایی سطوح مشترک از جمله این دستورالعمل ها به شمار می رود.

جزایری افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا روز 18 آبان ماه، 243 هزار و 153 مورد تست تشخیص مولکولی کرونا گرفته شده که بر اساس آن 84 هزار و 820 نفر مبتلا به بیماری کووید 19 شناسایی شده است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1388

به "تزریق 81 درصدی واکسن کرونا به جمعیت بالای 12 سال در مرحله نخست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 81 درصدی واکسن کرونا به جمعیت بالای 12 سال در مرحله نخست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید