انجام غربالگری پیشرفته ناباروری در شهرهای کوچک ، شناسایی، ویزیت و برنامه ریزی برای درمان زوج های نابارور

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از انجام غربالگری پیشرفته ناباروری در شهرهای کوچک اطلاع داد.

انجام غربالگری پیشرفته ناباروری در شهرهای کوچک ، شناسایی، ویزیت و برنامه ریزی برای درمان زوج های نابارور

به گزارش خبرنگاران، دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: مطابق ماده 41 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باید نسبت به تجهیز یا راه اندازی حداقل یک مرکز تخصصی درمان ناباروری سطح 2 در دانشگاه های علوم پزشکی و حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح 3 به ازای هر استان اعم از دولتی و عمومی غیردولتی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:

  • 4 میلیون زوج نابارور در ایران زندگی می نمایند | پوشش 90 درصدی هزینه درمان ناباروری | هزینه های رحم اجاره ای هم تحت پوشش بیمه است؟

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز درمان ناباروری در قالب نظام سطح بندی خدمات متناسب با الگوی جمعیتی صورت خواهد گرفت، از انجام غربالگری پیشرفته ناباروری در شهرهای کوچک اطلاع داد و اضافه کرد: در راستای عدالت در دسترسی، طرح غربالگری پیشرفته ناباروری در شهرهای کوچک انجام خواهد شد. بر این اساس زوج های نابارور در این شهرها شناسایی و به وسیله تیم های تخصصی ویزیت و برای درمان آنها برنامه ریزی خواهد شد.

علیرضایی بعلاوه گفت: بحث کنترل کیفی بسیار مهم بوده و ضروری است که در تمام مراکز سطح 3 این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

منبع: وبدا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1689

به "انجام غربالگری پیشرفته ناباروری در شهرهای کوچک ، شناسایی، ویزیت و برنامه ریزی برای درمان زوج های نابارور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام غربالگری پیشرفته ناباروری در شهرهای کوچک ، شناسایی، ویزیت و برنامه ریزی برای درمان زوج های نابارور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید