وحدت: توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان ارزش افزوده ایجاد می کند

به گزارش مجله گرگانلند، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان به نسبت صنایعی که به صورت سنتی فعالیت دارند، ارزش افزوده ایجاد می کند.

وحدت: توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان ارزش افزوده ایجاد می کند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، کلینیک مدیریت صادرات دانش بنیان، برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان و آشنایی بیشتر شرکت های دانش بنیان با فرصت ها و چالش های حضور در بازار های بین المللی، رویداد یکشنبه های صادراتی را به صورت هفتگی برگزار می کند.

در این رویداد یک هیات تجاری از بازار های هدف تجاری با شرکت های دانش بنیان به صورت حضوری و آنلاین دیدار می کنند و ضمن آشنایی با توانمندی های شرکت های دانش بنیان در هر حوزه، امکانات و فرصت های حضور آن ها در بازار کشور هدف را تشریح و بررسی می کنند.

علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بیست و یکمین رویداد یکشنبه های صادراتی با موضوع پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور کنیا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، با بیان اینکه امروز در همه استان های کشور صندوق پژوهش و فناوری تشکیل شده است، گفت: یکی از این صندوق های فعال نیز در حوزه تخصصی صادرات فعالیت می کند.

وی با اشاره به خدمات صادراتی صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان افزود: ما سعی کردیم تا ابزار هایی را برای صادرات این شرکت ها فراهم آوریم و البته سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت امور خارجه نیز همکاری های خوبی با ما در حوزه صادرات در قالب معرفی فرصت ها داشتند که امیدواریم این فرصت ها موجب جهش در این حوزه شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی میان این صندوق با سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه صادرات شد تا هرچه بیشتر از ظرفیت صندوق نوآوری در این حوزه استفاده شود و افزود: ما می توانیم در کنار سازمان توسعه تجارت ایران، ابزار های عملیاتی توسعه صادرات را معرفی و آن را عملیاتی کنیم.

وحدت در ادامه با اشاره به استفاده صندوق نوآوری و شکوفایی از همه بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور برای تامین مالی حوزه دانش بنیان در کشور گفت: صندوق نوآوری در حوزه همکاری با بانک ها تخصص دارد و تنها نهادی است که در دولت، از ظرفیت تبصره 16 قانون بودجه سال جاری در همکاری با شبکه بانکی کشور استفاده کرده است.

وی در ادامه اعتبار خریدار به عنوان پیشنهاد سازمان توسعه تجارت در حوزه دانش بنیان را عملیاتی دانست و گفت: توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان به نسبت صنایعی که به صورت سنتی فعالیت دارند، ارزش افزوده ایجاد می کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: از آذرماه سال 97 تا به امروز بیش از 15 فقره خدمات بلاعوض در حوزه های مشاوره، توسعه بازار، آموزش مشاوره، مالکیت فکری و... به شرکت های دانش بنیان ارائه کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1433

به "وحدت: توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان ارزش افزوده ایجاد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحدت: توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان ارزش افزوده ایجاد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید