بی توجهی مسئولان هندی به هشدارهای اولیه شیوع کرونا علت فاجعه سراسری

به گزارش مجله گرگانلند، کارشناسان بهداشت و درمان بر این باورند که مقام های هندی در اوایل مارس نسبت به هشدارهای داده شده درباره شیوع سریع گونه مرگبار ویروس کرونا بی توجهی نموده اند.

بی توجهی مسئولان هندی به هشدارهای اولیه شیوع کرونا علت فاجعه سراسری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک کارشناس باسابقه بهداشت و درمان هند گفت: اوایل مارس به مقام های ارشد هند نسبت به خطر شیوع سریع گونه جدید و مرگبار ویروس کرونا در مناطق روستایی هشدار دادم و بیان کردم که این همه گیری احتیاج به اقدام فوری دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه مقام های بهداشت و درمان هند پاسخ و واکنش کافی و لازم را به این هشدارها نشان ندادند.

بر اساس این گزارش گونه جدید ویروس کرونا موسوم به B.1.617 منجر به وقوع فاجعه انسانی در هند شده است و گونه هندی ویروس کرونا تا به امروز به بیش از 40 کشور دنیا نیز سرایت نموده است.

در ماه می نیز سازمان بهداشت دنیای نسبت به گسترش سریع ویروس کرونای هندی هشدار داده است.

این در حالی است که مقام های رسمی بهداشت و درمان هند نقدها مطرح شده توسط کارشناسان را رد نموده اند.

در حالی که نشریه اکونومیست پیش از این در گزارشی ادعا نموده بود که آمارهای واقعی تلفات ویروس کرونا در هند احتمالا 5 تا 7 برابر بیشتر از آمارهای رسمی است، وزارت بهداشت هند این ادعا را تکذیب نموده است.

وزارت بهداشت هند بیان کرد: تجزیه و تحلیل های بی پایه و اساسی که در این مقاله آورده شده است، بر اساس برون یابی داده ها بدون هیچ گونه شواهد اپیدمیولوژیک بوده است.

وزارت بهداشت هند اضافه کرد: مطالعاتی که توسط اکونومیست برای ارزیابی تلفات ویروس کرونا اجرا شده، ابزار معتبری برای تشخیص نرخ مرگ و میر در این کشور یا منطقه نیست.

ماه گذشته نیز روزنامه نیویورک تایمز بیان کرد که آمار واقعی تلفات کرونا در هند احتمالا بیش از 600 هزار نفر است. در زمان انتشار این گزارش، آمار رسمی تلفات کرونا در هند به 315 هزار نفر رسیده بود. وزارت بهداشت هند گزارش نیویورک تایمز را نیز جعلی و بی پایه و اساس ارزیابی نموده است.

تا روز یکشنبه تلفات کرونا در هند به بیش از 370 هزار نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: gorganland.ir شناسه مطلب: 1187

به "بی توجهی مسئولان هندی به هشدارهای اولیه شیوع کرونا علت فاجعه سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی مسئولان هندی به هشدارهای اولیه شیوع کرونا علت فاجعه سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید